Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Nieuwe remklauwen voor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2023 10:35 
Allen,

Wellicht dat iemand van jullie een goed idee heeft... (of gewoon het antwoord: kan niet)

De vraag is simpel:
Is er een nieuwe remklauw te koop welke zonder gekke toeren uit te halen op de CX te zetten is?

Waarom?
Mijn remklauwen zijn gereviseerd, al 3x... elke keer gaan ze namelijk weer lek sinds de revisie. Nee, geen krasjes, ja, rubbers zijn allemaal intact en het werkt ook gewoon voor een paar maanden, maar daarna begint het weer opnieuw (ondertussen 3 verschillende rubbers geprobeerd, misschien dat het nu weer gewoon maanden werkt hoor of uberhaupt gewoon blijft werken).

Het gevolg is echter wel dat ik gewoon niet lekker op dat ding zit. Elke stop loop ik even langs mijn remmen om te kijken of ze niet lek zijn, geen slechte gewoonte, maar niet erg prettig.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2023 11:55 
Wat voor remvloeistof gebruik je? Dit kan je krijgen met te moderne soorten
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2023 12:18 
'Gewoon' dot 4... leek mij de juiste, toch?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2023 15:12 
Ja, dat klopt. Had je de zuigers ook vervangen? Nieuwe remklauwen, als die al te krijgen zijn, gaan goud kosten, dan beter naar een goed werkende gebruikte set kijken denk ik, dat moet geen probleem zijn.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2023 15:26 
Ja, zuigers vervangen, alle rubbers, ontluchtingsnippeltjes, etc etc

Ik zat meer te denken aan: als je de bevestigingsbeugel + kleuwen van motor xyz pakt, dan werkt het ook (en die motor is dan even 30 jaar nieuwer). Wellicht niet realistisch, maar rijdt gewoon niet zo lekker (of nouja in mijn hoofd niet).

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2023 16:21 
Op de CB400N (1978), CB750F(1979, Canada) CB750Fsupersport USA (1978) zijn volgens CMSnl modellen die gebruik maken van dezelfde remklauwen. Maar ja, die zijn ook net zo oud.
Er zijn wel CX'en op de weg met remmen van andere types motoren, maar die hebben dan de hele voorvork omgebouwd.
Ik heb het idee dat jouw klauwen vervormd zijn en daardoor steeds gaan lekken.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 mei 2023 16:46 
Zijn de remklauwen misschien ooit gestraald om ze weer netjes te krijgen?
De toleranties voor de afdichtingen zijn zó klein, dat stralen, in dit geval wellicht ook aan de binnenkant uit den boze is
Per aspera ad astra

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 mei 2023 07:31 
Ja, ze zijn gestraald, maar wel door een maatje en mijzelf. Binnenin hebben we een rubberen mof gedaan en een berg tape, en juist niet naar de binnenkant gestraald... zou het kunnen? Ja. Maar denk het niet. En zou verwachten dat het redelijk direct gaat lekken dan en niet pas maanden later.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 mei 2023 07:55 
Andere vraag, maar in het verlengde... heeft iemand een setje remklauwen liggen in goede staat?

Schrijver Ron
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 mei 2023 13:12 
certifiable:
Ja, ze zijn gestraald, maar wel door een maatje en mijzelf. Binnenin hebben we een rubberen mof gedaan en een berg tape, en juist niet naar de binnenkant gestraald... zou het kunnen? Ja. Maar denk het niet. En zou verwachten dat het redelijk direct gaat lekken dan en niet pas maanden later.

Dan zou het idd goed moeten gaan.
Per aspera ad astra

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 juni 2023 19:17 
Zou het kunnen dat de lekkage vanzelf ophoudt na een tijdje als er zich wat aanslag vormt achter de rubber ring
waardoor deze meer tegen de remcilinder duwt en de boel zo beter afsluit?

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 juni 2023 15:28 
Theoretisch, ja... maar of ik dat nou een goed uitgangspunt vind?

Nouja net de Guzzi weggebracht voor een complete revisie... de Honda moet het maar gewoon ff blijven doen.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 12 juni 2023 08:30 | Aangepast door: certifiable 
Van het weekend bij de ramblokjes alle zijkanten schuin geschuurd.
Heel even dacht ik vanmorgen: Yes... geen gepiep meer! Helaas, dat was de waarheid voor 500 meter, daarna begon het weer.

Nouja nu ook maar nieuwe anti piep plaatjes besteld... we gaan het meemaken. (Maar goed, piepen is minder erg dan lekken)

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 juni 2023 18:29 
Nou ik heb geen idee meer en ga het maar accepteren, het piepen dan...

Als ik de klauwen los haal en weer er op zet, dan is het piepen de eerste 10x remmen weg, daarna weer gewoon terug.
Met de anti piep plaatjes is het piepen ook na 20x remmen terug en het zingen na 250 kilometer ook wel.

Remschijf (gok dat het links is alleen) wordt niet warmer en het rijdt ook prima.
Maar soms gaat ie zingen, raak ik dan een bobbeltje dan stopt weer om 20 meter verder onweer door te gaan.

Remmen gaat altijd gepaard met piepen, of ik moet echt stevig remmen...

Tjah zeg het maar, kan nieuwe blokjes proberen... maar anders weet ik het ook niet meer.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 19 juni 2023 21:17 
Nou vandaag weer 260km gehad... (Arcen - Den Helder) dus 800 km in 3 dagen.

Ik erger me mateloos aan het piepen, maar heb er wel vertrouwen in. Schijven worden niet heet verder en ook geen gekke dingen.

Maar dat gepiep.... Om gek van te worden.

Ga van de week de blokken eraf halen en op schuren en dan de schijven dan ook even een papiertje over en dan helemaal poetsen met remmen reiniger... en als dat niet werkt dan gooi ik er nieuwe blokken op... als dat niet werkt ga ik mijn verdriet verdrinken denk ik!

(Of als ik de oude blokken nog heb, dan gooi ik die er op)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuwe remklauwen voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven