OK, dan het officieele Honda evangelie, volgens bv. het Common Service Manual 1988, kort samen gevat :
- in systemen ontworpen voor DOT3 mag je DOT4 gebruiken. Andersom niet
- DOT4 laat hogere temperaturen toe
- meng NOOIT verschillende soorten of zelfde soort van verschillende fabrikanten
En doe 't natuurlijk schoon, droog, altijd compleet spoelen als je van soort verandert, en gebruik/monteren volgens 't boekje.
En DOT5 of DOT5.x is veel nieuwer, daar is 't CX spul niet voor gemaakt en dat gebruik je beter niet, DOT5 kan zeker problemen geven.
Da's dus allemaal geen nieuws en ik gebruik altijd gewoon DOT4, geloof niet dat ik ooit nog DOT3 gebruikt heb.
Plezier, Frans
(en ja, ik heb een voorrem die de laatste tijd wel eens piept, moet weer eens uitgestoft denk ik
)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰