Een 650 bak past niet in een 500 blok, primair en koppeling kan je overzetten met wat aanpassing olieschermplaat achter koppeling. Bak overzetten is wel gedaan maar dan met aanpassingen in het motorblok zelf om ruimte te maken, niet simpel als je niet echt handig bent met frees- en draaibanken.
En er zijn 16" wielen (GL en C, normaal altijd reverse comstar) en 18" wielen (oer-CX met originele of reversed comstar). Die passen allemaal desgewenst in een GL500, wat voor soort comstar maakt niet uit. Zelf ook wel 18" in de GL500 gehad maar uiteindelijk toch weer terug gegaan naar standaard omdat de lage versnellingen dan naar mijn smaak net iets te lang werden om in stadsverkeer prettig te rijden. Ook hier ieder z'n smaak.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰