Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wie weet hoe?

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver Hans

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 3 aug. 2024 12:26 
Maar onder de 8 bar is niet goed.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 4 aug. 2024 16:17 
Hé daar ben ik weer. Las ook de berichten van Fernando. Verhaal komt wel overeen met mijn uitdaging zo lijkt het. Nou de nieuwe compressie meter aan het werk gezet. Koude motor linker cilinder die super mooi loopt 11 bar of te wel 160 psi. De rechtercilinder die wel loopt maat een stuk minder mee doet 11 bar. Dus links en rechts gelijke compressie. Warme motor ook beide cilinders 11 bar. Aan de hand van de bevindingen van Fernando ook tijdens het lopen de rechter bougiedop er af getrokken. Motor loopt door op linkercilinder. Trek ik links er af slaat de motor direct af. Bougies vonken naar mijn mening beide identiek. Nog geen bobines omgedraaid. Is dat de volgende stap? Zo ja wat is de werkwijze?
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 4 aug. 2024 17:40 
Volgende stap is bobines wisselen.

Als het probleem meeverhuist, dan zit het in je ontsteking.
Als het probleem bij dezelfde cilinder blijft dan zou ik de oplossing in de carburatie zoeken.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 4 aug. 2024 17:42 | Aangepast door: borisz 
En als je een quick check wil doen: motor starten en tijdens het draaien even wat remmenreiniger op het luchtfilter van de slechtlopende kant spuiten.
Indien de motor dan tijdelijk even oppakt dan zit het in het gebrek aan brandstof

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 4 aug. 2024 23:13 
Ik ga beiden doen. De bobines omwisselen. Moet ik dan ook de bedrading wisselen?
Nu tijd om een leuk project aan te pakken. Wil een CX500C ombouwen tot caferacer. Hoop veel van jullie te leren.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 5 aug. 2024 09:39 
Ik zou als eerste de test met de remmenreiniger doen, dat is echt een soort van "Hillbilly-quicktest" en is zonder sleutelen uit te voeren.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 5 aug. 2024 09:41 
Alleen de bobines zelf L/R omwisselen en de aansluiting omsteken natuurlijk. De bougiekabel ook mee dat gaat vanzelf. Verder niets, enige verschil na omwisseling is dat de kleurtjes waarmee de bobine primair is aangesloten en de L/R stickertjes (indien nog aanwezig) nu niet kloppen, functioneel zijn de bobines gelijk.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 5 aug. 2024 11:01 
Remmenreiniger test gedaan. Op het moment dat ik op het luchtfilter spray slaat de motor direct af.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 5 aug. 2024 11:41 
Bobines omgewisseld en stekkers omgestoken. Veranderd niets. Rechtercilinder blijft minder.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 5 aug. 2024 15:03 
En nu we toch bezig zijn. Merkte dat bij het op het contact zetten van de motor het achterlicht de ene keer wel brandde en de andere keer niet. Beetje pielen met de contactsleutel en dan doet ie het weer. Speling in het contactslot? Contactspray de oplossing? Slot er even afgehaald is een 5 pins aansluiting.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 5 aug. 2024 16:03 | Aangepast door: borisz 
Ottertje
Ottertje:
Bobines omgewisseld en stekkers omgestoken. Veranderd niets. Rechtercilinder blijft minder.

Nu nog eens de bougies omwisselen en alsbhet probleem dan nog steedsvop dezelfde kant aanwezig is dan lijkt me dat het dus in de carbs zit.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 5 aug. 2024 18:13 
Bougies zijn nieuw en heb ze omgedraaid. Blijft hetzelfde. Borisz volgens jou de carbs. Deze zijn door Marco geheel onder handen genomen. Natuurlijk kan er iets niet helemaal goed zijn gegaan. Marco wil na zijn vakantie uiteraard de boel wel even bekijken. Is er iets wat ik zelf kan bekijken? Trouwens het contactslot heb ik gedemonteerd en met hoge druk doorgeblazen. Nu doet hij het weer prima.

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 5 aug. 2024 18:17 
Borisz. Kan ik jou verleiden vanaf Leeuwarden af te zakken richting Lemmer? Uiteraard onkostenvergoeding en flesje favoriete drank? Zolang het geen 20 jaar oude single malt is 🤣🤣🤣🤣🤣

Schrijver Ottertje
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 5 aug. 2024 18:39 
Nog een vraag. Ik heb twee van die NEC dingen onder het zadel zitten is dat een cdi? Kan het daar ook aan liggen?

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 5 aug. 2024 21:36 
Ottertje:
NEC dingen onder het zadel zitten is dat een cdi? Kan het daar ook aan liggen?

Ik heb geen idee welk model CX je hebt, de nieuwere hebben twee NEC ontstekingen (oid)

Bij een oer CX is dat een vervanger van de CDI de er origineel op zat, ik heb een stukje gepost over hoe je ze zelf kan maken HIER , Marco Becker verkoopt ook een variant.

In beide gevallen kan je de blokjes omwisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie weet hoe?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven