dag 6: zaterdag 7-9
Ludwigswinkel-Utscheid
Ik bedenk me deze ochtend dat vandaag alweer de één na laatste dag van deze trip is........
best even schrikken als je lekker onderweg bent en je lekker in het "roadtripritme" zit. Gelukkig is er vandaag nog genoeg te genieten als we door de Pfalz naar de Eiffel gaan rijden. Het doel van vandaag is een camping in Utscheid waar mijn reisgenoot al eens eerder is geweest. Een niet al te langer rit met wat gemengde wegen in de route, veel binnenwegen en ergens bij Bitburg een stukje snelweg.
Als ik de tent uitstap merk ik de lichte kou en vochtigheid die zo typerend is voor het eind van de zomer. Ik maak wat foto's van de dauwdruppels die zich gevormd hebben op mijn motor. Na deze fotosessie is het tijd om de spullen weer in te pakken. Na een kleine week "on the road" te zijn zit de routine er best goed in. Het is eigenlijk een vaste routine die ik al jaren heb: wakker worden, slaapzak inpakken, matras inpakken, tassen inpakken. Daarna alles buiten de tent zetten en de tent inpakken. Daarna douchen, spullen op de motor binden, motorkleding aan en opzadelen. En terwijl ik zo bezig ben met mijn routine komt de eigenaresse langs met een dienblad met koffie. Dat is een aangename verassing. We zouden eigenlijk bij de eerste gelegenheid een bakje koffie pakken bij het eerste tankstation maar dit is natuurlijk beter.
Na een klein uurtje is het zover dat we kunne rijden. We rijden de camping af en zwaaien zo links en rechts wat naar de achterblijvende campinggasten. Als we de toegangsweg van de camping achter ons laten slaan we linksaf en pakken meteen een mooie bochtige weg. De mooie wegen rijgen zich aaneen terwijl de dag voortkabbelt. Het is best lekker rijden zo. De bossen maken plaats voor hoogvlakten en af en toe duiken we weer een bebost dal in.
Als we Neunkirchen binnenrijden is het al rond het middaguur en besluiten we om bij een broodjeszaak te lunchen. Het omeletje gaat er prima in en wordt afgetopt met een espresso. We spreken nog wat met andere bezoekers. Eenmaal buiten ontwaren we een Piaggio Ape, de bestuurder komt op dat moment uit de broodjeszaak gewandeld, stapt in de Ape, start en rijdt weg. Op het moment dat de walm van tweetaktmengsmering zich om ons heen drapeert weten we het zeker: zo'n speeltje willen we ook eens hebben en we willen er natuurlijk mee op roadtrip.........
Na nog even te hebben gedagdroomd over de Ape rijden we weer verder en bij de volgende tankstop (nabij Trier) parkeren we naast een mooie oude Peugeot 604. Aangezien mijn motor en deze auto ongeveer uit dezelfde periode komen is dit een goede reden voor een foto. Blijkbaar zit mijn liefde voor oude meuk diep, erg diep...... Mijn reisgenoot zit me wat meewarig aan te kijken als ik kwijlend om deze oude Peugeot heenloop. Laten we het er maar op houden dat iedereen recht heeft op zijn eigen afwijking.
Het is vanaf Trier nog maar een klein stukje naar de camping. De laatste kilometers gaan over fantastisch asfalt met een heerlijk landschap op de achtergrond. we draaien het dorp in en moeten nog wat draaien en keren over best steile weggetjes voordat we de camping opdraaien. mooi verscholen in het dal zetten we de tenten op en spoedden ons naar het terras. De zon schijnt, het leven is goed. En dan hebben ze hier nog schnitzels ook!!!!!
Na het Schnitzelmenu is het tijd om de trip wat te overdenken en de route voor morgen alvast enigszins uit te stippelen. we beluiten om vanaf deze camping een kleine 60 km binnendoor te gaan en onderweg in een van de dorpjes een broodje en wat benzine te scoren en vanaf daar de snelte weg naar huis te nemen.
Morgen zijn we weer thuis!
Wie later remt is langer snel!