Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   

tourtje met mijn CX500 2024

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Ron
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 19 dec. 2024 08:03 
Wat een goed verhaal/avontuur om te lezen Sjoerd.
Met een klein beetje fantasie hebben we allemaal met jullie mee gereden
Ik ben vaak wat kort van stof, en niet van het schrijven van lange verhalen, maar het is dan ook des te leuker om te lezen
CX500 Eurosport project
2017 Moto Guzzi V9 bobber
"Per aspera ad astra"

Schrijver borisz
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 23 dec. 2024 00:34 
Epiloog

Bij thuiskomst kijk ik altijd terug op de voorbije trip. Zo dus ook deze keer. Het is nou ook weer niet zo dat ik overkritisch op mezelf ben, maar als het beter kan dan is dat altijd weer mooi meegenomen. Het gaat hier doorgaans om praktische zaken zoals:
1. hoe deed mijn motor het?
2. hoe was de route?
3. waren de verblijfplekken okay?
4. hoe voldeed mijn campinggear?

1. Mijn motorfiets deed het goed! Geen slag gemist dus. Ofschoon ik op een motorfiets ging van 44 jaar oud kwam ik niet voor nare verassingen te staan. Het enige verbeterpunt van deze ouw CX is het zadel. Dat is na 44 jaar echt helemaal op. Die wordt in de toekomst voorzien van nieuw schuimrubber!

2. De route heeft altjd wel een paar pijnpunten, zo ook deze keer. Er waren een paar dingen die ik in deze route anders zou doen. Ten eerste de B500. Die laat ik in de toekomst aan me voorbij gaan. Niet vanwege de mooie uitzichten maar vanwege de snelheidsbeperkingen. Op zich is de B500 een fantastisch mooi route met goed asfalt en leuke bochtjes. Helaas is er vanwege de snelheidsbeperkingen weinig meer aan voor de motorrijder. Begrijp me goed; ik hoef niet overal 150 te rijden maar de lange stukken met een max van 60km/u is me echt te gortig. De situatie zoals die voorheen was met mx 100km/h is voor mij toch een stuk prettiger. ten tweede is er het stuk van de Rijn tot iets voorbij Haguenau. Net iets te druk en de afwezigheid van de kleinere wegen maken het net niet echt prettig. volgende keer dus iets beter op de kaart kijken en noordelijker de Rijnoversteek maken.

3. De campings waren op zich allemaal wel redelijk tot goed te noemen. Nu stel ik daar ook niet al te hoge eisen aan, maar zelfs mij overkomt het nog wel eens dat ik op een wat aparte plek uitkom die me niet bevalt. Dat is nu niet het geval dus kan ik de campings allemaal aanbevelen.

4. Campinggear is natuurlijk altijd een heikel punt waarop bij elke trip wel iets aan te merken valt. Zo vond ik de door mij meegenomen tent niet je-van-het. Hij voldeed aan mn minimumeisen maar daar houdt het dan ook wel mee op. Dat wordt dus weer een zoektocht naar iets wat beter gaat bevallen.
Mijn slaapgear had ik voor deze vakantie wel een upgrade gegeven. Ik had een lichtgewicht slaapmat aangeschaft. Nu ben ik niet een grammenjager, maar doordat ik bij wandelaars in mijn vriendenkring wel steeds mooie spullen voorbij zie komen heb ik toch maar eens een lichtgewicht slaapmat aangeschaft. Niet zozeer om het gewicht maar meer om de afmetingen. Deze slaapmat past dus in mijn koffer, ideaal!
Een ander pluspunt is dat ik nu zo ongeveer voor het eerst geen spullen meegenomen heb die ik niet gebruikt heb. En ik heb ook geen moment gedacht dat ik iets vergeten was mee te nemen!
Het enige wat nog voor verbetering vatbaar is: mijn slaapzak. De isolatiewaarde mankeert niks aan, maar het is echt een enorm volumineus ding. In 2025 maar eens kijken naar een echt donzen slaapzak! Een stuk lichter en vooral een stuk kleiner!!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Ron
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 23 dec. 2024 07:55 
borisz:
Mijn motorfiets deed het goed! Geen slag gemist dus. Ofschoon ik op een motorfiets ging van 44 jaar oud kwam ik niet voor nare verassingen te staan. Het enige verbeterpunt van deze ouw CX is het zadel. Dat is na 44 jaar echt helemaal op. Die wordt in de toekomst voorzien van nieuw schuimrubber!

Geweldig! En ach, wat kun je verwachten van een zadel van 44 jaar oud. Als dat het is
Wij kamperen al jaren met de caravan, en daar zit ook echt niets in wat niet gebruikt word.
CX500 Eurosport project
2017 Moto Guzzi V9 bobber
"Per aspera ad astra"

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 tourtje met mijn CX500 2024

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven