Hallo allemaal,
Nieuw hier op het forum, en ook nieuw als CX eigenaar, dus ik zal eens beginnen met me voor te stellen.
Mijn naam is Sjef, ik ben 53 jaren jong en rijdt sinds mijn 18e motor. Woon samen met mijn twee zoons (20 en 18) in het schone Beek en Donk.
Ooit begonnen met een CB650 Custom (US import) van 1980, na de studie door andere 'prioriteiten' (wie kent het niet) een jaartje of twintig geen motoren in bezit gehad. Anderhalf jaar geleden stuitte ik echter op de jongere variant van de fiets waar ik in de jaren 90 echt verliefd op ben geworden en besloot dat het tijd was om te zorgen dat er niet meer gehuurd/geleend hoefde te worden en schafte mijn nu dagelijkse rijder aan, een Honda VFR800f uit 2014.
Na ruim 15 maanden en 17.000 km begonnen te klassiekers toch te veel aan te spreken en ik ben op zoek gegaan naar een (niet al te groot) project.
Je raad het al, dat is dus een CX500 geworden, eentje uit 1978 dus niet zo heel veel jonger dan ik zelf ben.

Gisterenavond opgehaald en dat terwijl mijn andere project eigenlijk eerst af had gemoeten voordat ik hiermee zou starten. Ik was nl inmiddels gestart met het bouwen van een blokhut die als motorstalling cq werkplaats moet gaan fungeren, en daar is de ombouw van klaar maar het dak nog niet dicht.
Gelukkig zitten we in een extreem droge periode en heb ik tot zondag, dus nog 5 dagen, voordat de eerste regen komt om dat lek te dichten.
Inmiddels de eerste noodzakelijke onderdelen en verbruiksmaterialen besteld zodat ik zodra de hut af is ook echt meteen kan gaan beginnen aan het weer laten lopen van de motor.
Doel is in ieder geval ergens komende zomer woon-werk te kunnen doen met de CX, de km stand van de VFR loopt nl wel heel hard op...
Project bike: Honda CX500 - 1978
Daily rider: Honda VFR800f - 2014
Ooit gehad: Honda CB650 Custom (US import) -1981