Boek voor de 650 E is addendum op 500 E boek en zegt niets over de brandstof meter. Voor de opnemer in de tank (hopelijk hetzelfde op de 650 als de 500 dus) staat er letterlijk voor de weerstand :
vol 4-10 Ohm
1/2 31,5 Ohm
Res 9,5-100 Ohm
Het lijkt er op dat voor Res 95-100 bedoeld is. Ze meten dat op de connector in de kabel naar dashboard, Geel/Wit daar naar losse ground/min draad die er los bij de connector hangt, zodat ze de kabel naar de tank mee meten, niet onbelangrijk.
Meet in ieder geval die waarden eens na. Er zit nogal wat "ruimte" in, en lager = voller , een slecht contact of kabel onderweg zal al snel de aanwijzing doen afwijken richting leeg, controleer alle bekabeling en overgangen ervan, ook die ground. Als je dat wilt proberen denk ik dat van een extra weerstand weinig te verwachten valt omdat die alleen de meter naar beneden kan trekken, let op mogelijk forse stroom.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰