Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kilometerteller repareren

Schrijver Oldwood

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2025 13:21 
Onlangs heeft de km teller van de CX500E het begeven. Eerst was het nog een gebroken binnenkabel, die was snel vervangen . Onderweg naar het treffen in Collendoorn heeft het geheel nog 139 km gewerkt en daarna moesten we de kilometers zelf maar gaan tellen . In Collendoorn hebben we de kabel weer gecontroleerd, maar die zag er als nieuw uit, zoals verwacht.

In Collendoorn hebben we een oplossing met een metalen plaatje aan de onderkant van het instrumenten paneel bekeken en besproken en ik heb eerder op het forum een draadje gezien over die reparatie van de snelheidsmeter (en toerenteller).
Echter, nu kan ik het bewuste draadje, met duidelijke uitleg en fotos, niet meer vinden in dit forum.

Herkent iemand dit en kunnen jullie een linkje naar dat draadje doorgeven?

Ik zie berichten dat het repareren van een instrumenten paneel geen optie is. Geldt dat voor alle CXen, dus ook voor Eurosport?
Mvg KoenH

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2025 16:56 
Hallo Koen. Dat was op mijn CX dat je dat plaatje hebt gezien. En HIER staat het verhaal met wat foto's van Jaap (aka Jaime).
Even doorscrollen naar beneden voor de foto's
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Oldwood

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 sept. 2025 18:37 
MAST
Dat was 'm inderdaad.
We gaan eens kijken of we daarmee de boel weer aan de praat krijgen.
Mvg KoenH

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 sept. 2025 11:54 
Zoek je een restaurateur voor Japanse vintage meters, zie Classic Bike Meters: CBMTRS.com in Zeewolde.

Schrijver Oldwood

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 sept. 2025 10:15 
Meters uit elkaar geplukt, maar geen losse delen gevonden, zoals beschreven in de eerdere berichten. Wel veel metaal stof dat uiteraard rond de magneten verzameld was.
Daarnaast heeft het magneet deel van de aandrijving van de toerenteller nogal wat axiale speling, waardoor die de beugel (bijna) raakt. Misschien dat dat de soms wat schokkerige bewegingen verklaart.
Alles schoongeblazen, tandwieltjes en aandrijving gesmeerd en alles weer in elkaar gezet.
Met de boormachine en voorwiel reageert de snelheidsmeter weer. Nu nog in de praktijk proberen.
Mvg KoenH

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kilometerteller repareren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven