Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Motor loopt onregelmatig en beroerd😮‍💨

Schrijver Pierre
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2025 01:42 
Hallo cx-ers,

Ik ben Pierre en heb tijdelijk de motor van mn broer gekregen omdat ik ook bezig met een custom project. Het is een geen plaatje, maar het is puur om me te kunnen verplaatsen.

De rechter carburateur lekte en heb daarvoor een revisie set gebruikt. Ook liep de motor in veel te hogen toeren stationair. En viel bij stoplichten uit. En starte daarna moeilijk.

De carburateur lekt niet meer. En het toerental is ok. Maar vaak draaid de rechter cilinder niet mee. Als de motor koud is en ik rijdt weg draaien beide cilinders en lijkt hij eventjes "goed" te rijden. Hij ruikt ook erg naar benzine.

Is dit allemaal puur afstellen?

Ik woon in Amsterdam West, zijn er enthousiastelingen die eventueel tegen een kleine vergoeding mij hierbij kunnen helpen. Goed gereedschap aanwezig.

Vriendelijke groet,

Pierre
Pierre

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2025 08:19 | Aangepast door: Hans 
Meet eerst de stator waarden eens. Dat is kan een indicatie geven van de staat van de stator en dus de ontsteking. Je vindt een tabel met de juiste weerstandswaarden ergens op dit forum.
Ik had bij een van mijn CX-en dezelfde klachten; met een Ignitech ontstekings unit waren die over en loopt de motor weer als vanouds (zelfs nog beter !).

Ook een andere (bewezen goede) CDI kan klachten verhelpen, maar meestal is het toch de stator
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2025 10:08 
De (online) test om je stator te testen kan je HIER vinden.
Pierre:
Hij ruikt ook erg naar benzine.

Heb je enig idee wat deze motor gebruikt? 1 op 18 of hoger zou mogelijk moeten zijn.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2025 17:13 
als de motor stinkt naar brandstof werkt een van je cilinder niet goed of er is een lek.
ga eerst wat hans zegt doormeten ; cdi kan ook het probleem zijn.
probleem kan ook zijn bougies slaan door, bougie kap slaat door of weerstand in de bougie kap is stuk.
Dit zijn meestal zo wel de problemen van deze storing.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: < 1 dag 
@Pierre, je hebt een pb.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver KoenCX
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: < 10 uur 
Hallo Pierre,

Ik woon ook in Amsterdam West, en ben redelijk handig met een multimeter.

Laat het maar weten als je hier nog eens samen met iemand naar wilt kijken.

Groeten Koen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor loopt onregelmatig en beroerd😮‍💨

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven