Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   

CX met zijspan op Marktplaats

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 7 okt. 2025 19:45 | Aangepast door: coenox 
Dat zie je niet vaak, een CX met zijspan. Ook best lastig. Het frame van de CX leent zich niet goed om een zijspan aan te knopen. Vaak wordt het span aan het aluminium blok bevestigd, met kans op scheuren door de krachten die erop komen. Bij deze op Marktplaats kan ik niet goed zien hoe het zit. Maar voor de liefhebber:
Honda CX500 zijspan

Er zit zo te zien een andere voorvork in. Even een paar foto's, voor als de link naar de advertentie niet meer werkt.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 okt. 2025 07:33 
ik zag hem een week of 2 terug inderdaad ook, vind 'm aardig aan de prijs.
voor bijna 1000 euro meer zag ik ook een mooie gl1200 met zijspan.

groetjes werner (nog 10 dagen...)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 9 okt. 2025 10:15 
Ik heb er naar gekeken, een maandje geleden. Foto's opgevraagd, en hevig nagedacht. Dat was nadat ik de NT uit mijn vinger had laten glippen... Een zijspan valt niet om, vandaar...
De prijs die me toen gezegd werd was 4950,-- en dat was wel veel.
Op de foto's leek het erop dat de bak NIET aan het blok is geschroefd. Maar de prijs die me werd gevraagd, met de uitdaging om anders te gaan rijden, nee, beter van niet.
Ondertussen wat les gehad in het opbokken van een Deauville... Misschien wordt het nog wat !

Harmony,
Hans.
( maar toch he...toch... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 okt. 2025 10:17 
CX spannen zat te koop, kijk maar hier (klik).

Constructie is hier wel met een soort hulpframe, hoe sterk/gped/slim niet goed te zien op de foto's. voorvork niet versterkt zo te zien. Wel een stuk goedkoper

Voor de liefhebbers (hoor ik niet echt bij, al spannend genoeg met twee wielen)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 13 okt. 2025 11:56 
Deze had ik inmiddels ook gezien. Maar CX spannen zat? Valt natuurlijk ook wel mee/tegen. Nu wel toevallig twee. Ben altijd wel onder de indruk van de Duitse (TÜV gekeurde) zijspannen. Vaak mooie constructies van EML en zo.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2025 17:37 
Inmiddels is het door Brinkcx genoemde span verkocht aan een dame in Veenendaal. Lieke en ik hebben de club al flink bij haar onder de aandacht gebracht. Misschien krijgen we haar zover het span een keer mee te nemen naar de Veluwe stamtafel

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 CX met zijspan op Marktplaats

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ Erik1 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven