Nou, rijdt fantastisch lijkt me een goed begin

1) starten zou geen 30 seconden moeten duren maar dat komt meer voor als je de motor warm wegzet en dan een paar dagen of langer laat staan, de benzine die in de carbs blijft staan verliest dan wat vluchtige delen. Test/oplossing : even voor wegzetten kraantje dicht, even voor starten weer open, krijgt dan verse benzine. Zelf zet ik met de CX de kraan altijd ca. 500 meter voor thuis dicht, start dan gelijk anders ook dat soort gedrag.
Op 1 cylinder starten komt ook wel vaker voor maar is lastiger op the lossen. Iets aan 1 cylinder is wat minder, de kunst is uitvinden wat. Carburateur, ontsteking, kleppen gesteld, compressie? Zie eerst die 30 seconden op te lossen.
2) Vering is idd kwestie van smaak. Voor kan je experimenteren met andere olie, voorspanning (busje op veren) en de veren zelf, zorg in ieder geval voor schone olie en correcte hoeveelheid. Luchtdruk naar smaak volgens het Honda boekje, niet met compressor doen (te hoog). Achtervering van een GL kan goed werken mits goed onderhouden en daar mankeert het nogal eens aan. Hoort niet te piepen. Lager bussen horen schoon, los en gesmeerd te zijn.
En ik rij zelf al tijden geen GL meer, heb wel een GL500 en 650 gehad, nu na wat downsizing alleen nog de CX500 (plus wisselende diversen

) Kom gerust eens buurten, even PB dan graag!
Plezier, Frans
(bericht heeft dat van MAST gekruist zag ik later)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰