Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Zoek weer een cx500

Schrijver Leuvie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 jan. 2026 15:21 
Hoi, nieuw maar niet nieuw hier: ben enkele jaren lid geweest.
Na veel uitstapjes te hebben gemaakt naar andere motorfietsen en een tijd niet rijden ben ik van plan weer eens op te stappen. Ik heb ooit een (eigenlijk 2) cx500 gehad en daar toch de leukste tijd mee gehad! Dus als ik weer ga opstappen denk ik toch weer aan een cx! Is hier iemand die eentje heeft staan die t nog doet (hoeft niet de mooiste te zijn ivm beperkt budget)
Hartelijke groeten, Ron uit Assen

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 jan. 2026 18:31 | Aangepast door: Hans 
Heb een mooie aparte rode voor je uit 1978.
Heb hem op Marktplaats staan met een vraagprijs van € 1450,--. Hudig bod € 1050,-- . Mag voor € 1100,-- weg.
Heeft lang stilgestaan. Afgelopen winter weer opgebouwd (laten stralen + poedercoaten) en een beurt gegeven.
Loopt goed zonder bijgeluiden. Dacht mij te herinneren dat de vorige eigenaar het blok heeft laten reviseren en een nieuwe stator geplaatst.
Met nog papieren NL kenteken blauwe plaat mogelijk.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 feb. 2026 09:13 
Hallo Hans,
Mooi dat je jouw CX aanbiedt maar over die mogelijkheid tot een blauwe plaat moet je me toch even wat uitleggen.
Ik denk dat dat voor een Nederlandse machine officieel niet mogelijk is. Na 1 januari 1978 heeft de RDW alleen gele ( je weet wel van die grote) kentekenplaten uitgegeven en volgens mij geen blauwe meer.
Alle door Honda NL gekentekende CX-en hebben dus een gele kentekenplaat gekregen. De eerste gekentekende CX was van 2 maart 1978, de ex homologatiemachine die in mijn bezit was maar helaas verbrand is. Die had ook een geel kenteken. Dus blauwe kentekens kunnen alleen van importmachines uit 1977 zijn b.v dacht ik uit Belgiƫ.

Op mijn huidige CX van april 1978 zat trouwens ook een blauwe plaat ( geen echte) toen ik hem in mijn bezit kreeg en die heb ik rustig laten zitten omdat de meeste politieagenten niet weten hoe het zit en nummers beginnend met een Z zien als van voor 1 jan 1978.
Gr. Jaap

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 feb. 2026 10:13 
Hallo Jaap,
jouw verhaal klopt ook met de toevoeging dat bij de Z kentekens (2 letters 4 cijfers) niemand moeilijk doet.
De blauwe plaat is zo te bestellen bij de automaterialenwinkel. Vandaar dat ik aangeef dat een blauwe plaat mogelijk is (alleen strikt wettelijk niet, maar dat is niet interessant).
Op al mijn Z gekentekende CX-en zit overigens gewoon een blauwe plaat.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 feb. 2026 11:51 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ik rijd al jaaaaaren (ik schat sinds 2005) met een blauwe kentekenplaat (ZL-95-02) in de rondte. Nooit moeilijkheden mee of vragen over gehad. En het staat zoveel mooier! Gewoon doen dus.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 feb. 2026 16:31 | Aangepast door: erikcx 
Beste Leuvie,
Ik heb je een PB gestuurd.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zoek weer een cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven