Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Gezocht. CX500 tank

Schrijver PeterOwnwindow
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 feb. 2026 17:16 
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar dacht vragen kan altijd!

Op marktplaats zag ik deze mooie cx500 deluxe voorbij komen. Ik vind dit zelf een pareltje. Echter bied deze aanbieder deze zonder benzinetank aan.

Heeft iemand misschien een tank liggen die in redelijke tot goede staat is? Kleur maakt niet uit.

Honda CX500 Deluxe uit 1980
€ 600,00
https://link.marktplaats.nl/m2369549745?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten,
Peter

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 feb. 2026 18:46 | Aangepast door: MAST 
Welkom hier Peter. Een tank voor dit type CX kom je niet veel tegen. Op ebay bij de Oosterburen zie ik er wel een paar, maar daar vragen ze de hoofdprijs.
Op marktplaats staat iemand die wat CX onderdelen verkoopt, misschien heeft hij nog een tank.
Succes met je zoektocht.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2026 19:28 
Hoi Peter,

Die de luxe is wel een beetje een aparte CX, de voorkant met de wielen zijn van een Custom, inclusief het hoge stuur en het meeste van de rest lijkt helemaal een B te zijn. Waarschijnlijk past hier een gewone CX A of B tank op. Dat maakt het zoeken misschien wel makkelijker.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2026 20:58 
Klopt wat Erik zegt. De tank van een A of B zou moeten passen. De belijning van de Deluxe is iets anders dan een 'normale' CX.
deluxe cx500
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2026 21:23 | Aangepast door: Hans 
Mocht je die motor kopen heb ik nog wel een A/B tank liggen. Incl tankdop, afsluitdeksel, emblemen en benzine kraan.
Bij interesse stuur mij een PB.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: < 2 dagen 
Op de foto's ziet de motor er erg goed uit. Ik heb zelf ook een DeLuxe, maar dan weer zonder de originele zijkappen. Zoals gezegd, de standaard tank past gewoon, je zult die alleen moeten (laten) spuiten als je een originele uitstraling wil. Op basis van de foto's vind ik de motor dat waard.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver PeterOwnwindow
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: < 2 dagen 
Wow super bedankt voor de reacties!

Inderdaad is het een aparte CX. Daarom spreekt hij mij aardig aan.

Lijkt inderdaad voornamelijk een B te zijn. Vandaar dat ik ook opzoek ben naar een A/B tank. Maar inderdaad op eBay vragen ze de hoofdprijs.

Zal mijn eerste CX worden! Als ik een tank in handen krijgen ga ik hem zeker spuiten om hem weer richting origineel te krijgen.

Nogmaals bedankt voor de vriendelijke hulp!

Schrijver PeterOwnwindow
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: < 2 dagen 
Word natuurlijk nog kijken of hij echt zo mooi is in het echt.

Verkoper zegt dat er nog wel wat werk aan is. Remmen nalopen, olie wisselen en bandjes vervangen. Maar dat kan ik allemaal zelf.

Hans ik stuur je zo een PB

Nogmaals bedankt

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gezocht. CX500 tank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven