Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wat zal ik doen?

Schrijver BofHond

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 4 uur 
Het plan was om samen met mijn oudste zoon naar Noorwegen te rijden om daar een stuk van de TET te rijden. Hij op zijn BMW F650 uit 95 en ik op mijn verbouwde CX 500 dual sport. Vol goede moed vertrokken naar Denemarken om de boot naar Noorwegen te nemen. Maar de CX dacht er anders over en een half uurtje voor de Deense grens gaf mijn mooie nieuwe digitale teller aan dat er te weinig laadstroom was! Gelukkig op een mooie parkeerplaats kunnen stoppen en na enig onderzoek moesten we constateren dat of de dynamo het begeven had of de spanningsregelaar. Op zich maakte het niet zoveel uit wat de boosdoener was want beide konden we ter plaatse niet repareren/vervangen. Wat nu.... Gelukkig hebben we een goed thuisfront en na enig overleg besloten dat Els, mijn vrouw, met de paardentrailer zou komen om de CX om te ruilen voor mijn trouwe Moto Guzzi California 1100 zodat we onze reis toch konden voortzetten, het TET gedeelte moesten we wel skippen helaas want dat gaat met die Guzzi niet echt leuk worden. Het werd een nachtje doorbuffelen maar we hebben de boot naar Kristiansand gewoon gehaald en die slaap hebben we wel weer ingehaald.
Maar nu zijn we weer thuis en daar staat de CX natuurlijk op ons te wachten. Nu konden we alles eens goed doormeten en er is maar een conclusie mogelijk: de dynamo heeft de geest gegeven. Nu de volgende vraag, ga ik er een nieuwe dynamo in zetten en dan gelijk alles aanpakken wat ik tegen kom (gaat wat kosten natuurlijk....) of zoek ik een ander blok (waar ik dan misschien de geschiedenis niet van weet)
Mocht er iemand zijn die een betrouwbaar blok heeft liggen en er vanaf wil.... (Moet er wel een met een transitor ontsteking zijn een geen CDI) dan hoor ik het graag.
Als ik besluit het blok aan te pakken; waar bestel ik het beste een kwalitatief goed dynamo tegen een schappelijke prijs?
Noorwegen 2026
Winnaar Mooiste CX 2025 Honda CX Treffen 2025
Donateur 2025
CX500C Bobber '83 Moto Guzzi California 1100 '95 CX500C Dual Sport Project

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wat zal ik doen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven