De schakelaar voor het aangeven van de vrijloop op de tellerunit zit achterop het motorblok / onderin het achterste motordeksel.
Daarnaast is er een voorziening, en die zit op het stuur achter de koppelingshendel, dat je toch kunt starten als de motor in de versnelling staat, maar dan moet de koppeling wel ingetrokken zijn. Een soort 'override'.
Ik zou in (de bekabeling van) beide schakelaars eens zoeken naar een fout / massasluiting.
Overigens kan de oorzaak toch liggen in het magnetische startrelais dat achter het accudekseltje zit. Dat kan intern zodanig vervuild / versleten zijn dat een zeer zwakke stroom naar de startmotor wordt doorgegeven.
Wordt dat relais bijv. gloeiend heet als je probeert te starten? Dan is sprake van extra weerstand binnenin en dus een defect. Hetzelfde gebeurt bij een intern vervuilde startmotor/versleten borstels die gloeiend heet wordt.
Loopt de startkoppeling in het blok wel voldoende vrij? Wat gebeurt er na het horen van de klik als je de motor in de versnelling even heen en weer beweegt; draait de startmotor daarna wel goed rond?
Laat ons weten wat de oorzaak is (geweest).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.