Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Au!!!

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 13 maart 2003 00:42 
Ook van mij BETERSCHAP, ik heb 30 jaar geleden, door een val, mijn sleutelbeen in drieen gebroken, maar ondanks dat het vreemd blijft aanvoelen, zit het weer stevig aan elkaar. Groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Schoonwater
Gast 
#17 | Geplaatst: 13 maart 2003 08:26 
Beterschap!

Schrijver willem
Gast 
#18 | Geplaatst: 13 maart 2003 10:54 
Hoi VZES,

shit happens.
beterschap, en straks weer vrolijk verder tuffen.

willem

Schrijver reinier
Gast 
#19 | Geplaatst: 13 maart 2003 13:32 
Echt wel beterschap!
Je hebt me de ogen geopend, dat die situatie kan ontstaan nooit zo bij nagedacht.Bedankt voor je verhaal.

Schrijver IJzen004
Gast 
#20 | Geplaatst: 26 maart 2003 17:36 
Rene,
Hoe is het nu na een week of drie? Beter? wordt er al weer gereden of???
Groeten Gé

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 28 maart 2003 17:14 
Hoi Gé en de rest!
Ik ben net thuis van een midweekje vakantie in Belgie. Ik voel me prima, en ik kan de arm al weer aardig belasten. Tot een jaar geleden heb ik behoorlijk intensief gezwommen, dus ik denk dat mijn schouderspieren wel gewend zijn aan herstellen van spierpijn of scheurtjes.Ik heb de laatste paar dagen ook veel oefeningen gedaan in het zwembad en dat deed me ook goed. Ook ga ik maandag weer naar mijn werk. De motor staat daar ook nog steeds, en die moet ik ook nog ophalen.

Groetjes,

René

Schrijver twoowheels
Gast 
#22 | Geplaatst: 3 april 2003 22:18 
hoi renee
blij te horen dat het al wat beter gaat hoop dat het volledig weer goed komt met je schouder .jammer van de motor maar zoals er al veel collega motorijders je vertelden dat is te hersyellen groetjes yvan

Schrijver marc28
Gast 
#23 | Geplaatst: 6 juni 2003 00:43 
Ik heb sinds een kleine 2 maanden mijn rijbewijs en ik kan je dit vertellen. Omdat de theorie er nu nog vers inzit hoef je je geen zorgen te maken over de verzekering. Tot 40 km per uur mag je door een file rijden, vanaf 40 km-h moet je invoegen. Je kunt het natuurlijk ook navragen op het CBR. Ik dacht vroeger ook dat het een gedoog beleid was, maar het is dus gewoon toegestaan.
mvg Marc

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 6 juni 2003 22:37 
Heren en Dames
Als je in een file rijd en je gaat tussen twee rijen door rijden
Doe dan je knipper lichten aan dan zien ze je , een automobilist is ook maar een mens zoals wijdie ook fouten maakt, RENE beterschap

ouwe jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver para
Gast 
#25 | Geplaatst: 6 juni 2003 22:54 
Rene, beterschap en dat je weer snel op je bike mag rondtoeren.

Para

Schrijver Anoniem
Gast 
#26 | Geplaatst: 22 juni 2003 23:13 
Dat tripleren wordt zelfs bij het motorlessen geleerd, dus zal dan toch wel goedgekeurd zijn....????!!!!!

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 23 juni 2003 09:48 
Nee, het wordt al 10 jaar gedoogd. Rechters vinden echter dat als de politie het gedoogd, en de automobilisten het al 10 jaar 'gewend' zijn, het dus mag. Echter, volgens de verzekeringsmaatschappij, die de wet volgt is het nog steeds niet wettelijk, dus moet er bepaald worden in hoeverre je toch strafbaar bent.
Dat houd dus in dat de auto niet zomaar van rijbaan mag veranderen, en de motor niet door de file mag rijden.
Meestal, als je houd aan de regel: filerijden mag als de file niet harder rijd dan 40 km/h en het snelheids verschil niet groter is dan 30 km/h ( de regel die de rechter bepaald heeft ) dan wordt er meestal 50 - 75 % van de schade aan de automobilist berekend, en jij moet opdraaien voor de rest.

In mijn geval is het uit gedraaid op uitkering van het volledige schade bedrag. 1000 euro. Op voorwaarde dat ik een letselschade claim liet vallen. Ik kan echter mijn mijn pols niet geheel lekker meer buigen. Daarom gaat en letsel arts van die maatschappij bepalen in hoeverre ik last ga houden van die pols, en komt er misschien een extra schade vergoeding uit. Er zal dan wel echter bepaald gaan worden in hoeverre ik dan in % aansprakelijk ben geweest in het ongeval.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 23 juni 2003 20:48 
Rene,

jouw uitleg is juist en geheel in lijn met wet en jurisprudentie zoals door mij hier ver boven al is aangegeven.
In al die jaren dat ik nu motorrijd en bijna altijd al woon-werk verkeer ben ik altijd heel voorzichtig geweest met het tripleren. In mijn geval betekent dat dat ik in ieder geval een rijstrook zoek zodra de file gaat rijden. Pas als ie stilstaat rijd ik er weer tussendoor. Dat geeft automobilisten ook geen gelegenheid van rijstrook te veranderen. Het schiet wel wat minder snel op (maar motorrijden doe je toch voor je plezier) maar mijn nu snel ouder worden botter worden mij steeds dierbaarder (dat was vroeger met het racen en crossen wel anders).
Heb 3 weken geleden mijn eerste motorongeluk in 31 jaar gehad; een schoolgaande puber reed vol door rood terwijl ik met de motor in de bocht linksaf lag. Remmen betekende onherroepelijk onderuit. Glijschade aan motor en lijf. En ik dacht nog wel dat zoiets mij niet zou gebeuren met al mijn ervaring.

Dus (ook de jondere) dames en heren 'let op uw saeck'.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 23 juni 2003 23:17 
Ook voor Hans deze maal van harte beterschap.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 27 juni 2003 13:04 
Dat is rot voor je Hans.

Nu ben ik ook veel voorzichtiger geworden met filerijden. Ook pas ertussendoor en niet te hard.
Tjs, aldoende leer je. Maar ik heb ook 30 jaar minder ervaring dan jou Hans.


René

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Au!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven