Hallo Niek,
Niet alleen de stator vervangen; vervang ook gelijk:
- de distributieketting + beide kettingspanners (ook al lijkt dat (nog) niet nodig)
- event. ook de waterpompseal (maar die kan ook worden vervangen zonder demontage achterdeksel).
Uiteraard ALLE pakkingen en O-ringen vernieuwen. Let er ook op dat je de bouten van de stator met borgvloeistof moet vastzetten.
Nu het blok uit het frame is kun je er ook heel makkelijk bij om e.e.a. schoon te maken/te polijsten.
Tevens kun je een aantal controles uitvoeren: slijtage van de nokken van de nokkenas, (olie)smurrie in het blok en omdat de olie uit het blok is zou je het voorste motordeksel kunnen demonteren om te zien of de ketting van de oiliepomp moet worden nagespannen (die kan nl behoorlijk rammelen) en of de koppelingsplaten nog binnen de toleranties liggen. Ook zou ik eens het aluminium 'hart' van de ventilator op (haar)scheurtjes controleren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.