Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remolie

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 jan. 2007 10:32 
voor de dames en heren experts
Mijn 650E is bij de (gewaardeerde) motorgarage geweest. Banden gewisseld en voorremmen gangbaar gemaakt, waarbij de rubbers, pakkingen, stofkappen ringen en remolie gewisseld zijn. Nu is er dot 4 remolie gebruikt volgens de factuur, terwijl op het remoliereservoir staat : "use only dot 3 brake fluid". Dot 4 is agressiever weet ik, ook duurzamer. Is dit een punt van zorg of niet?
Groeten rien

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 jan. 2007 14:06 
DOT 4 is niet aggresiever, het is bestendiger en behoudt langer het vermogen de remdruk op pijl te houden. Dat er dat opstaat, is alleen om te voorkomen dat je DOT2 of andere mindere olie erin gooit, en dus mindere remwerking hebt.
Hier geldt: (zo is mij verteld) upgrade kan wel, minder kwaliteit niet!
Groeten
Ray ( die aggresieve olie altijd aan de lijn houdt...)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 jan. 2007 15:16 
DOT 3 wordt niet meer verkocht, DOT 4 is prima voor de CX.
DOT 5.1 (synthetisch) mag je NIET gebruiken omdat het de keerringen aantast. Dat is alleen geschikt voor moderne remsystemen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ranchero
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 jan. 2007 16:08 
oei, dan rij ik al 2 jaar met dot 5.1 en nog steeds geen problemen ondervonden. Das dus siliconenremvloeistof hé. Heb geen vastlopende zuigers, alles is wel allemaal vervangen toen ik de fiets kocht.
groetjes

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 jan. 2007 00:04 
Klein misverstand: DOT 5 mag je niet gebruiken, DOT 5.1 wel... Maar er is helemaal niets tegen DOT4, werkt prima! DOT3 en DOT4 zijn op ether basis, DOT5 op glycerine basis.

Zelf ben ik net klaar met m'n voorremrevisie. Met behulp van Peters' werkplaatshandboek, wat gezond verstand, een warme werkplaats, het juiste gereedschap (o.a. een Dremel), Castrol synthetische DOT4, een revisiesetje voor de remklauwen en een revisiesetje voor de hoofdremcilinder, is het prima zelf te doen. Ik heb de remleidingen (na 23 jaar dienst...) vervangen door handgemaakte (motorzaak) steelflexleidingen. De hoofdremcilinder en de remklauwen na het schoonmaken zwart gespoten met een bus Motip rally zwart. Ik ben zeer tevereden met het resultaat! Kan weer 23 jaar mee....

http://members.chello.nl/r.veldhuis6/images/GL650D-14.jpg
http://members.chello.nl/r.veldhuis6/images/GL650D-16.jpg
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 maart 2017 09:19 
Ziet er weer zeer netjes uit Roelof, veel plezier ermee.
Groetjes Bob v.d.H.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remolie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven