Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Accu laadt niet op

 
Schrijver lex6921
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2002 22:25 | Aangepast door: Moderator 
Ik heb sinds een drietal maanden een cx500 wing (japans). nu heb ik een gevalletje dat ik na het rijden met een lege accu sta. Heb hem door laten meten of de accu of de dynamo stuk was.
dit was niet het geval de spanningsregelaar was defect. Nu heb een goede tweede handse opgezet gemeten lade goed op, na twee dagen het zelfde probleem. gemeten op de accu geeft ca. 12.5V, maar als ik de verlichting aan zet zakt het voltage terug naar 11.3V, weet iemand hoe dit kan???????

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 aug. 2002 15:59 
Ja,
defecte stator. Je zou 'em eens moeten doormeten (met de Ohmmeter) op de 3 gele kabeltjes onder het buddyseat.
Elk van deze draadjes mag geen contact hebben met de massa, maar onderling wel doorgang hebben.
Als je geluk hebt zijn alleen de kabelverbindingen gecorrodeerd; die moet je goed schoonmaken en periodiek inspuiten met contactspray.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Accu laadt niet op

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven