Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Oliefilter adapter

 
Schrijver fomoco38
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2003 20:21 | Aangepast door: Moderator 
Goedendag allen, ik vraag mij af of het niet mogelijk om een gewone oliefilter van een auto op de motorfiets te schroeven mits het vervaardigen van een adapter?
Ik heb op een site van Oldsmobile een adapter gezien die een patroon (zoals van een CX blok) vervangd naar een gewone filter. Volgens mij moet dat te doen zijn. Aangezien ik nog geen CX of een GL heb kan ik moeilijk gaan experimenteren. Kijk voor een voorbeeld eens op http://www.macsgarage.com/Filter_Adapter_Pics.htm
Frank uit Deurne

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2003 20:40 
na mijn vacantie kom ik hier op terug
dat is over twee weken daar mijn documentatie thuis ligt

filters voor cx motoren

J uit W

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2003 22:19 
Heb ondertussen een CX500C uit 82 gekocht, kan dus beginnen experimenteren.
Ik hou je op de hoogte.

Frank uit Deurne

Schrijver fomoco38
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2003 21:40 
Mmm, niemand schijnt graag te experimenteren met zijn fiets. Ik vermoed dat die oliefilteradapter niet zal lukken omdat een autooliefilter uit blik gemaakt is en dat als er een steentje of zo tegen knalt er wel eens een lek zou kunnen ontstaan? Mischien daarom dat het nu in redelijk dik aluminium gemaakt is.
Volgend idee, filter ergens anders plaatsen, bv achter het linker zijdeksel. Is wel te doen denk ik.
Lekker hi tech doen uitzien.
Of een echte oliedrukmeter plaatsen in plaats van een lampje, dat geeft toch een beter beeld van je oliedruk.
Nog iemand ideeën?
Groetjes

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2003 00:39 
ja, ideetje, als het goed werkt, lekker laten zitten, er zitten wat mij betreft geen bijzondere voordelen aan een oliefilter van een auto, tenzij iemand die eens uitgebreid uiteenzet, ben ik niet overtuigd van het nut hiervan

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 juni 2003 23:14 
In een oliefilter van een auto zit vaak een terugslagklep verwerkt.
Deze heeft als functie om het filter gevuld te houden na afzetten van de moter. Bij opnieuw starten heb je dan accuut weer druk in het oliesysteem omdat het filter en achterliggende olieleidingensysteem niet eerst vol gepompt moeten worden.
Geen idee of een CX dit wel of niet heeft. Mijn BMW K100RS heeft wel een dergelijk auto-achtig filter dus het lijkt me wel mogelijk.

groet,
Jan

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 juni 2003 01:34 
er zit toch een klep in de oliepomp van een cx, misshcien heeft die wel de functie die hierboven beschreven word

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Oliefilter adapter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven