Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

zitpositie/lengte berijder

 
Schrijver MotoMalibu
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 juni 2003 08:06 
hoi allemaal,

Ben momenteel aan het kijken voor een cx 500 of 650. Nu vraag ik me af hoe de zitpositie is voor mensen met een lengte rond de 1,95 m. Wie kan wat vertellen over zijn/haar ervaringen?
De Custom versie valt in ieder geval al af want door ligt m'n interesse niet (en tevens kom ik vaak met benen, knieen en stuur in de knoop).

Groeten,
Stephan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 juni 2003 10:18 | Aangepast door: Floris 
Beste Stephan, ik zit ook met dit onderwerp te stoeien.

Ik ben 1.86 m en rij een standaard cx500. Waar ik met name last van heb is de hoogte van de rempedaal. Door de lengte van m'n benen staat mijn rechtervoet nogal naar beneden gericht. Daardoor moet ik 'm tijdens het rijden naast de rempedaal zetten. Ik heb de rempedaal maximaal naar beneden gesteld, maar het is nog niet ideaal.

Wat zou helpen is een hoger stuur, zodat ik met m'n kont iets meer naar achter zou kunnen schuiven. Dan komen mijn voeten meer horizontaal te staan.

Het punt is, denk ik, dat we te maken hebben met een motor die eind jaren 70 ontwikkeld is. En toen werd er nog geen rekening gehouden met XXL lichaamslengte.

Goed dat je vooraf hier aandacht aan besteedt, want als je niet lekker op je motor zit dan gaat de lol er snel af. Ik ben net zoals jij benieuwd naar ervaringen van anderen.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juni 2003 10:36 | Aangepast door: Jan 
Hallo Stephan,

Er is een eerder item over dit onderwerp, zie Zitpositie op CX500 C. De CX500 zou beter geschikt zijn voor lange mensen dan de CX500C. Ik ben 1.85m en vind de CX500C eigenlijk te klein.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 23 juni 2003 13:49 
Hoi Stephan,

De normale CX is best redelijk geschikt voor lange mensen, heb er in Duitsland veel gezien. 1,95 weet ik niet, misschien in combinatie met forward controls. Ik zou het gewoon eens uitproberen hoe het zit/rijdt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jeroenboomsluit er
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juni 2003 14:16 
Hoi Stephan

Ik zelf rijd op een CX500E en in de standaard uitvoering heb ik ook last van te lange benen(lengte 1,86).Maar ik ben ook in het bezit van een CX500E met een custom stuur en zie ik zit veel rianter en kan makkelijker schakelen en remmen. Mishien kan je dus een ander stuur op je motor monteren voor een betere zit positie.

jeroen

Schrijver a_buis
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 juni 2003 14:51 | Aangepast door: a_buis 
Ik ben 1.90 en rij op een GL500, met groot stuur, eigenlijk geen problemen, wel een strakke niergordel om zodat alles in de onderrug op zijn plaats blijft!

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 juni 2003 20:16 
Ik ben bijna 2,00 mtr en heb op mijn GL400 (custom achtig) een recht stuur gezet, maar wel net zo hoog als een customstuur, een soort van dragbar zeg maar, en ik heb zelf forwardcontrols gemaakt, nu kan ik lekker op de motor zitten, anders was het inderdaad wat krap en zat ik met mijn knieen tegen de valbeugels aan. Het is zowiezo niet zo een hele grote motor vind ik.

Schrijver armand
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 juni 2003 13:35 | Aangepast door: armand 
Ik heb een GL500.
Ik heb ook het probleem , dat ik niet zo lekker zit.
Ik wil mijn zit positie verbeteren door treeplanken te gaan monteren.
waarscheinlijk wordt het dan goed.

Armand

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 juni 2003 20:27 
ben zelf 1.98 dus niet klein maar rijd wel een 650 gl en voel me eigen heerlijk op deze lange afstand motor van Honda
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MotoMalibu
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 juni 2003 22:51 
een ieder bedankt voor de reacties...

Uiteraard zal ik de cx ook 'gewoon' eens proberen tijdens mijn zoektocht... Dat van het veranderen van het stuur zal ik in ieder geval in gedachten houden.

Stephan

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 zitpositie/lengte berijder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven