Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Testen ontsteking

 
Schrijver Jos
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 aug. 2002 09:32 | Aangepast door: Moderator 
Ik heb onlangs een "goed" blok van een CX gekocht (was helaas niet goed). Nadat ik het blok had ingebouwd kreeg ik geen vonk. Weer uitgebouwd en met een goeie stator weer ingebouwd. Nog steeds geen vonk. In arren moede wat onderdelen overgezet op mijn "oude" blok en nu krijg ik wel een vonk. Beetje lang verhaal maar wat ik eigenlijk wil weten is dit: Ik heb nu een stator/ontsteking liggen die mogelij goed is. Is er een manier om dit te testen bij een volledig uitgebouwde ontsteking?

Schrijver age buitenrust hettema
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2002 21:55 
Jos,
De ontsteking kun je in uitgebouwde toestand testen door de weerstand van de diverse spoelen te meten. Dit kan door met een weerstandmeter de weerstand tussen een aantal stekkerstje te bepalen. Ik zat met hetzelfde probleem en Bolman in denhaag heeft het schema telefonisch doorgegeven. Als je je imeeladres geeft mail ik het schema wel door. Bolman zelf meet het ding op zijn toonbank voor je door. Het opnieuw wikkelen van de ontstekingsspeolen kost bij hem circa 110 Euro's Als ook je dynamospeoeln gewikkeld moeten worden bij je circa 150 Euro kwijt (kan ook iets meer zijn weet ik niet meer)

Succes

Age

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Testen ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven