Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nieuwe dynamo binnen!

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 aug. 2007 13:16 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ik heb de dynamo die ik via internet bij Carmo-electronics binnen. Keurig afgehandeld: mailden me voor de zekerheid nog even welk type CX ik had om te zien of ik wel de juiste dynamo had besteld.

De kabelboom zit er al wel aan, maar de drie bijgeleverde stekkers moet ik zelf even bevestigen. Lijkt me geen probleem: zit schema bij en ik heb de oude natuurlijk als voorbeeld.

Nu alleen voor de zoveelste keer het blok uit elkaar halen. De laatste keer versnellingsbak gereviseerd. Had ik toen voor de zekerheid de dynamo maar vernieuwd. Tja, verkeerde zuinigheid!

En dan maar hopen dat de klachten (haperen boven de ca. 5 duizend toeren bij snel optrekken - wordt steeds erger) voorgoed weg zijn.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 aug. 2007 14:06 
Marcel,

Zit de kabelboom er dus wel aan? Da's mooi! Ik dacht nl. dat dat niet zo zou zijn. Ik ben benieuwd naar het resultaat, hou je ons op de hoogte?

Frans

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 aug. 2007 17:54 
Hoi Marcel,

Kun je wellicht een foto maken hoe deze dynamo wordt afgeleverd?

Joost
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2007 19:21 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Heb het geprobeerd, maar lukt me niet. Ik zal straks wel weer eens een poging wagen.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 aug. 2007 19:26 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Volgens mij moet het zo lukken.



Het hele setje kostte 137 euro, inclusief aflevering per courier.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 aug. 2007 22:05 
Ik zie geen pick-up coils dus ik neem aan dat dit een stator voor een CX met transistor ontsteking is?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 aug. 2007 23:52 
Volgens Carmo is dit toch echt een dynamo voor een CX met een CDI-ontstekingssysteem. Daar hebben ze nog speciaal naar geinformeerd. Nou weet ik het ook niet meer - snel loshalen om te zien of dat klopt.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 aug. 2007 00:12 | Aangepast door: terry 
Stator met pickup spoelen

Is je motor met CDI dan heb je deze spoelen echt wel nodig.
Alvast veel succes; maar ik vrees het ergste; kan ook mis zijn maar hier in BE leveren ze net hetzelfde ; zonder spoelen. De pickup zijn +/- halve maantjes die vast in het achterdeksel zitten en via het rondraaien van je rotor voor de ontsteking zorgen. Of ze wel of niet samen vervangen worden bij het herwikkelen van een stator; dat is natuurlijk de vraag voor je besteld.


Terry

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 aug. 2007 10:14 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ik heb de nieuwe dynamo/stator besteld omdat ik problemen heb bij hoge toeren. Ik dacht dat het (defecte) ontstekingsdeel onderdeel van die dynamo/stotor uitmaakte. Maar dat zit dus in die twee (ontbrekende) spoeltjes?

Vraag?
Zijn die spoeltjes los leverbaar of zijn ze verbonden/een geheel met de dynamo? Met andere woorden: kan ik mijn nieuwe dynamo wel gebruiken, maar moet ik dan de spoeltjes erbij bestellen?

Groet Marcel

Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver jost

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 aug. 2007 12:59 
Heb eerder gezien bij een vervangingsstator dat de 2 ontstekingsspoeltjes niet op dezelfde plaats zitten. Op de foto zijn ze aan de rechterkant te zien.
Als het een stator voor een transistor ontsteking zou zijn zouden er alleen de 3 gele draden aan zitten voor de voeding. De andere draadjes zijn voor de cdi ontsteking.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 aug. 2007 13:13 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Joost, begrijp ik het goed dat ik volgens jou de dynamo/stator WEL kan gebruiken? Volgens mij namelijk ook. In de beschrijving staat namelijk: "The generator G47 replaces the original Stator unit where the old unit is diagnosed to cause either ignistion or battery chearging problems. Unit G74 is a different but more modern design, function and electrically it is the same as the original.'

Ik word steeds nieuwsgieriger. Zodra ik even tijd heb, haal ik de boel uit elkaar.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver jost

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2007 12:28 
Arjen uit HHW heeft een paar jaar geleden ook zijn stator vervangen door een exempaar waar de 2 onstekingsspoeltjes naast elkaar zaten en niet tegenoverelkaar zoals bij de orignele. Ook had hij daar toen zijn bedenkingen over. Loopt nog voortreffelijk.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuwe dynamo binnen!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven