Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Bijnaam en het CX-gevoel

 
Schrijver Jan Mulder
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 aug. 2002 23:23 
dag allemaal,

Onze oosterburen noemen hun CX liefdevol Güllepumpe. Ik zie ons niet de letterlijke vertaling "Gierpomp" gebruiken. Ook BMW voor arme mensen heb ik de Duitser hem (of haar?) wel horen noemen. Wie gebruikt of weet nog leuke Nederlandse/Vlaamse namen?
Voor mijn motor zou gierpomp trouwens wel een beetje opgaan. Na 15 jaar rijden en vooral sleutelen aan een XZ550 heb ik twee jaar geleden een CX gekocht met als voornaamste reden een zo goedkoop mogelijk wwon/werkverkeer. Omdat ik alleen niet rij bij sneeuw en ijs "poets ik met de verfkwast". Als ik echter zie hoe fantastisch sommige exemplaren in de showroom er uit zien kan ik me een voorkeur voor een andere bijnaam voorstellen. Ik ben deze site overigens zeer dankbaar omdat hierdoor eindelijk ook bij mij een CX-gevoel ontstaat.

Jan Mulder

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 23 aug. 2002 08:36 
Hoi Jan,

Toeval bestaat niet... Ik ben bezig met de organisatie van de toer (volgende week meer, we hebben bijna alles rond) en wil graag een naam voor onze tocht. In dat kader kwam ik ook op eenzelfde gedachte als jij. In ieder geval moet de naam recht-toe recht-aan rijplezier en een beetje humor weergeven. Past volgens mij bij iedere CX, hoe íe er ook uit ziet.

Een bestaande term ken ik niet. Voor (met name) de HD rijders is er het blad Big Twin, wat dacht je van Little Twin ? Of Yoghurt Beker (vanwege de twee halve liters) ? Of Knikkerbak (knikkeren is lollig en geeft het geluid van de meeste CX-en weer)

Wie heeft er andere suggesties ? We kunnen er drie kiezen en hier een Poll aan koppelen.

Coen
CX V-clubmaster
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver joker
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 aug. 2002 10:42 
Tja, de Güllepumpe, een bijnaam die de cx verdient uit de "Werner"strip. Maar dat zullen de meeste mensen wel al weten.
Op de Britse eilanden worden CX'en ook wel "plastic Maggots" genoemd, plastic made inderdaad, vanwege, nou ja, zeg nou zelf. In Japan gaan CX'en (ook veel 400cc) door het leven als Little Wing. Of toch tenminste het Japanse equivalent hiervoor.
Nederland en Vlaanderen blijven dus inderdaad wat achter.
Míjn cx...da's gewoon míjn CX.

Groeten ,Ron

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 sept. 2002 16:33 
Hoi,

Zit ik gisteren op m'n CX, te wachten voor het stoplicht. Stationair staan ze lekker te schudden, zeker als ze niet helemaal lekker afgesteld zijn, dus vandaar dat me de naam "SCHUDDEBUIKJE" te binnenschoot.
Slaat dus op de motorfiets zowel als eventueel de berijder....
Leek wel leuk en ludiek....
Nou, ik hoor het wel.
Groeten,
Ray (die steeds zijn login vergeet..)

Schrijver wasbeer
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 sept. 2002 19:37 
hela,

hier in lochristi, dat is een dorp in vlaanderen, wij noemen hem 'de brompot'. de bijnaam komt van het geluid dat hij maakt. toen ik het hoorde kon ik me er direct bij neerleggen, ik vind het een superbijnaam.

daarmee,
bart

Schrijver twoowheels
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2002 20:31 
Jan Mulder
door het schudden en vibreren van de cx had ik een lumineus idee
wat dachten jullie van de Vibrator
heb je hem de V kunnnen we gebruiken voor de stand van de cilinders

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2002 00:36 
Ik heb hem, heel lang geleden heeft een pasagiere overigens wel eens verteld dat dat getril in de voetsteunen vervelend was maar verder..

Ander idee:
Ik heb net een stukje geschreven over goedkoop dynamo-revisren en dat bracht mij op de volgende naam:
CostniX

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Bijnaam en het CX-gevoel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven