Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Verbindingsrubber carburateur-cylinder

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Peter Pijlman
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2007 21:58 
vraag: Heb cx500C uit 1983 gekocht met 53000 km op de teller van de 1ste eigenaar.Voor de zekerheid naar de plaatselijke hondadealer gebracht. Had compressie van 6. Na spec. spul in de benzine en 45 stationair laten draaien is nu de compressie 9 en 10. Nu heb ik een lek rubber van de Carburatuer rechtstreeks naar een cylinder. Daar moet een nieuwe voor komen. Volgens de dealer kost zo'n rubber(verbindingstuk carburateur-cylinder) 70 tot 80 euro. Is dit zo of kan ik hier goedkoper aan komen? Kan iemand mij advies geven?
Peter Pijlman

Schrijver emiel
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:11 
Hoi Peter,

ik ben niet zo op de hoogte van wat prijzen bij een dealer betreft, maar je zou het eens op ebay.de kunnen proberen en natuurlijk Marco Becker kunnen vragen.

Succes,

Emiel & Andrea

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:19 
Een veel voorkomend kwaaltje, eigenlijk wel logisch na een kwart eeuw rubber dat in aanraking is gekomen met benzine. De genoemde bedragen kloppen wel; ik zou zeggen, laat vervangen, beide zijden zou ik zeggen, kost even een paar centen maar je kunt weer jaren vooruit.

Iets om over na te denken: een lek rubber kan een schraler mengsel veroorzaken, waardoor er extra slijtage op zou kunnen treden bij kleppen en zuigers. En dan ben je verder van huis.

In ieder geval veel geluk met je Custom; met 53.000 km op de teller kan hij waarschijnlijk minstens zo'n afstand mee.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:34 | Aangepast door: Floris 
Mag ik de naam van dat wonderspul dat de compressie met 3 punten verhoogt? Dan kan ik eindelijk miljonair worden :-)

Die isolatoren (zo heten die dingen) kosten nieuw 35 euro per stuk, te bestellen in Duitsland bij www.vogel-motorradzubehoer.de De bestelnummers zijn: 7248040 en 7248032. Overigens betekent een klein scheurtje aan de buitenkant niet dat het rubber ook helemaal is doorgescheurd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Peter Pijlman
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:39 
Sta versteld van de snelle reactie. Echt een club met liefhebbers!
Nu dan maar de rubbers later vernieuwen. Ok had de monteur het over een kettingspanner die wat lawaai maakte. Was niet verontrustend maar advies was toch dit te verhelpen. Is dat dan de spanner of over het algemeen de ketting zelf? Wordt dat kostbaar? Geen enkel idee. Voor de CX heb ik 755 euro betaald. Ziet er optisch puntgaaf uit.
Heb jaren Kawa GRT 1000 gereden. Werd te zwaar en te onhandelbaar voor mij. Deze CX zit perfecten is zeer habteerbaar.
Wil hem dus niet kwijt, maar moet wel de afweging maken, loont 500 to 700 euro extra de moeite van de reparatie?
Graag jullie reactie.

Schrijver Peter Pijlman
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:43 
Sta versteld van de snelle reactie. Echt een club met liefhebbers!
Nu dan maar de rubbers later vernieuwen. Ok had de monteur het over een kettingspanner die wat lawaai maakte. Was niet verontrustend maar advies was toch dit te verhelpen. Is dat dan de spanner of over het algemeen de ketting zelf? Wordt dat kostbaar? Geen enkel idee. Voor de CX heb ik 755 euro betaald. Ziet er optisch puntgaaf uit.
Heb jaren Kawa GRT 1000 gereden. Werd te zwaar en te onhandelbaar voor mij. Deze CX zit perfecten is zeer habteerbaar.
Wil hem dus niet kwijt, maar moet wel de afweging maken, loont 500 to 700 euro extra de moeite van de reparatie?
Graag jullie reactie.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:45 
Ik zou je adviseren met een van de handige clubleden een weekend te gaan klussen en het blok uit elkaar te halen. Dan kan je bewuste ("distributie")ketting vernieuwen plus de spanner, plus een nieuwe waterpompafdichting plaatsen.

De rubbers die aan de spruitstukken zitten zou ik niet nieuw halen maar 2e hands zoals boven gesuggereerd.

e.e.a. scheelt veel geld!
Gr. K.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:48 
Peter met Beussie, om die zg. isolatoren(rubber inlaat) te repareren kan je ook een stukje binnenband van een brommer nemen en dat over de isolatoren trekken (moet je de binnenband iets oprekken en tegelijkertijd de isolator er in schuiven) werkt perfect en je ziet er zowat niets van plus is goedkoper dan nieuwe isolatoren te kopen.
mvg. Beussie
PS dit is wel een noodoplossing maar het werkt perfect.

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:48 
ik denk dat je motor een automatische distr.kettingspanner heeft. als je dan toch wat lawaai hoort dan is de ketting en/of geleiders enigzins versleten. ook kan de spanner zelf kapot zijn.als je het zelf doet kost het geen 500-700 euro!
theo.

Schrijver MIOB
Gast 
#10 | Geplaatst: 30 sept. 2007 22:50 
Eens met Floris, compressieverhogende middeltjes bestaan niet, tenminste, niet permanent. Dat je met zo'n flesje stop-smoke (neem ik aan) al zo'n winst gehaald hebt vind ik opmerkelijk.

Je kan eerst proberen je nokkenasketting te spannen, de beschrijving staat hier op de site bij de techniekafdeling als ik mij goed herinner, het staat iig ook in het werkplaatshandboek. Het karwei stelt echt absoluut niets voor.

500 tot 700 extra geld uitgeven vind ik persoonlijk erg duur voor een cx. Een CX in hele goede staat gaat volgens mij zelden voor meer dan 1000,- weg.weg

Schrijver Peter Pijlman
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 sept. 2007 23:13 
Nu De behandeling om eventueel kloostofresten uit de cylinders te krijgen, noemde de dealer "Flushen". Jullie weten waarschijnlijk wel wat dat is.
Afijn de definitieve uitslag van wat er allemaal zou moeten gerepareerd worden, en de reparatiekosten krijg ik volgende week door. Zal mij nog beraden en dankbaar jullie tips in mijn achterhoofd opslaan. Hou jullie in ieder geval op de hoogte.
Hardstikke bedankt.

Schrijver Hansv

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 30 sept. 2007 23:15 
Peter,

Probeer het zelf ! Tweedehand zijn die dingen ook te vinden, kost alleen wat meer tijd
Het vervangen van de isolatoren/inlaatrubbers is te doen. Zelfs zonder uitgebreide werkplaats en super-de-luxe gereedschap. Ik weet ondertussen waar ik over praat :)
Veel geduld, rustig het handboek lezen. site kijken.......

Een Hans kan de was doen, eeuuhh , rubbers vervangen.

Harmony,
Hans.
( heeft bijna het blok helemaal los )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 sept. 2007 23:35 
Flushen?
Nooit van gehoord.

Maar wat er gedaan kan zijn is eerst compressie koud meten en daarna warm dat scheelt vaak wel 2 bar of meer.
Ik zou eens vragen of de motorboer beide keren warm of koud compressie heeft gemeten. Als meet methode beide keren niet identiek is dan klopt het niet.

Schrijver antoon

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 okt. 2007 08:25 
Peter.Er is vucaniserende tape in de handel dat over de rubbers trekken werkt ook,wel eerst ontvetten. kost twee keer niks succes.
gr.Antoon.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 okt. 2007 09:44 
Hiep hiep hoera Peter met je aan schaf van een CX
Eerst wil ik vragen waar je woont want je geeft op als plaats Nederland
waar ligt dat dorp ergens
,ik woon in Wieringerwerf als dat niet veraf is waar jij woont mag je langs komen met je aanwinst dan verhelp ik je scheurtjes in je zuig buisen,
maar ja de volgende vraag is dat slepend geluid van je nokkenas ketting
is deze loopt langs een boutje wat op een verkeerde plaats is gemaakt
als deze afgesleten is hoor je de ketting niet meer
Verders heeft Marco genoeg onderdelen om jou problemen op te lossen
groeten Ouwe_Jan die weer thuis is uit Limburg
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Verbindingsrubber carburateur-cylinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven