Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

voorspatbord

Schrijver pimvandermeij
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 nov. 2007 11:58 
Weet iemand of het mogelijk is om de oude voorspatbord te demonteren en te lassen op de roest cq zwakke plekken en opnieuw laten verchromen?

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 nov. 2007 12:39 | Aangepast door: Johan de Vries 
Verchromen in het algemeen is een kostbare aanglegenheid, en wat de zwakke plekken betreft: het spatbord werkt ook als stabilisator tussen de beide voorpoten, dus iets om serieus mee om te gaan.

Mijn advies zou zijn: zoek een motorsloop of tweedehands onderdelenzaak, regelmatig kom je daar CX voorspatborden tegen.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 nov. 2007 12:56 
Je zit overigens niet vast aan een CX-spatbord! Ik heb ooit op een sloop een puntgaaf exemplaar van een geheel ander merk/type gescoord. Het merk weet ik niet meer, maar ik hoefde alleen even de gaten te boren en de steun (die is inderdaad essentieel voor de stabiliteit!) over te zetten.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 nov. 2007 12:57 
Hallo Pim,

lassen en verchromen is waarschijnlijk geen optie, je kan roest niet lassen en het is al dun materiaal. Kopen zal ook tegenvallen, goede originele zijn zeldzaam.

Zelf heb ik de klinknageltjes afgeslepen en het spatbord weggegooid zodat alleen de beugel overblijft. De beugel roest niet zo erg, en juist die geeft de sterkte tussen de vorkpoten. Eventueel laten verchromen, los gekocht spatbord naar wens er op schroeven of klinken, klaar. (Dat is tenminste het plan, moet nog gebeuren !)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 nov. 2007 13:40 
Ten eerste is er de mogelijkheid een fork brace te kopen, dat is een versterkte beugel over je spatbord heen die alle verstevigt, veel meer dan dat dunnen ding in het originele spatbord.

Ten tweede heeft Marcel gelijk. Mijn ene CX heedft een Honda CB spatbord en de andere een Harley spatbord. Biede hebbenm ee vergelijkbaar beugeltje erin gelast en er hoefde alleen maar 2 gaten opnieuw geboord te worden.

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 nov. 2007 14:18 
ger verbruggen , volkel, kan deze weer in perfecte staat maken en verchromen, , mar de kosten schat ik op zo'n 300 euro.

Gr Theo/
theo cx ds

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 nov. 2007 17:25 | Aangepast door: Floris 
Zolang je de originele steun gebruikt, kun je ieder 19 inch spatbord erop zetten. Die zijn tegenwoordig voor minder dan €50 te koop (made in China), zie andere berichten op deze site. Ik heb op deze manier een oud BSA spatbord op mijn ratbike gezet.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 nov. 2007 18:16 
De Dromedaris wordt steeds maar mooier!

Schrijver Jan
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 nov. 2007 18:58 | Aangepast door: Jan 
En mag de Dromedaris nu in de showroom in de rubriek Specials? De tweede foto lijkt me wel geschikt.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 voorspatbord

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven