Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

CX-V CLUB GAAT NAAR DE BEURS

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2007 22:40 | Aangepast door: sieds 
Niet naar de AEX beurs maar over 2 maanden gaan we weer met veel liefhebbers naar de Motorbeurs in Utrecht.

Op deze grootste landelijke beurs zijn naast grote dealers ook veel merkenclubs te vinden.
In hal 9 staan 9 Honda clubs te weten Transalp, Pan European, Goldwing, Magna, Silverwing, CBR, VFR, Shadow en de Turboclub maar de grote afwezige is de grootste? club van Nederland The Dutch Honda CX-V club.
Gelukkig is de CX motor wel vertegenwoordigd bij de Silverwing en Turbo club maar toch.

Nu onze CX-V club steeds actiever wordt, is misschien de tijd aangekomen dat we ook naar de beurs kunnen.
Het bestuur heeft hier misschien wel over nagedacht maar wij kennen de argumenten niet of ze dit ook willen en vinden dat het moet.

Om vanuit de "vrienden" hier enige inzage in te krijgen zou ik Frans willen vragen om de volgende poll op te nemen:
De Dutch CX-V Club moet volgend jaar naar de Motorbeurs:
Ja, goed idee, Nee hoeft niet, Maakt niet uit.

Graag zou ik van het bestuur ook een reactie horen op:
Willen we dit, kunnen we dit en moet we naar de Motorbeurs.

Vr.gr. Sieds (die ooit een cursus beursgedrag heeft gevolgd)
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2007 14:04 
Beste Sieds,
Een heel erg leuk plan, ik moet er elk jaar ook aan denken als ik op de Beurs de Silverwing- en Turbo-collega's zie. In elk geval kunnen we leunen op de ervaringen die zij al hebben, en wellicht kunnen we een soort "joint-venture" doen: samen één grote plek voor onze V-twins in alle gedaantes.
Er is echter een vraag : wat is de toegevoegde waarde? Dat het geld en energie kost is logisch, maar wat wil je dat het opbrengt? Extra leden? Publiciteit? Daar moet je een goed antwoord op hebben, denk ik. Anders sta je op de beurs omwille van "het op de beurs staan", en dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling?
Groetjes
Ray ( die stiekem wel trots zou zijn op een CX500 V-stand)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2007 14:38 
Ray,

Helemaal mee eens, wat is het doel en wat is de meerwaarde.
Begint met het doel van de CX club wat in de statuten is opgenomen.
Maar dit doel van de Stichting CX motorvrienden is niet op de site te vinden.
Vervolgens vraag ik mij af, waarom staan al die clubs daar en wat is voor hen het doel en de meerwaarde ?
Misschien kan Marco hier namens de Silverwingclub een antwoord op geven.

Groeten Sieds
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2007 22:21 
Als het enigszins kan, doen!

Wat ons voornamelijk zal tegenhouden, denk ik, zijn de enorme kosten. In mijn KNMV-tijd heb ik op diverse motorbeurzen gestaan en het is gewoon hardstikke leuk werk. Schrik echter niet van de prijzen die gerekend worden voor het huren van standruimte en de kosten die het inrichten van een stand met zich meebrengt. Als we zouden kunnen meedoen met de Silverwing club en de Turbo club, zou dit zeker veel schelen. Best wel jammer eigenlijk dat we in CX-land weer 3 aparte clubs nodig hebben om de belangen van onze leden te kunnen behartigen. Zie ook mijn bijdrage aan de poll van deze maand. Eenheid maakt macht, luidt het gezegde, dus wie weet kunnen we in de toekomst streven naar een CX-club die voor alle CX-liefhebbers zal opkomen en waarbij iedereen zich thuis voelt. Als er vrijwilligers nodig zijn voor de standbemanning meld ik mij nu alvast hiervoor aan.

Henk Peters
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 dec. 2007 00:36 
ook Beussie wil best als standbemanning fungeren.
Heb een heel klein beetje ervaring opgedaan bij de KJMVclub.
Echter de CX is een oudere machine en die hoort eigenlijk niet thuis op de motorbeurs maar op een oldtimerbeurs plus zoals eerder door iemand opgemerkt, de kosten van zo`n beurs zijn aardig aan de hoge kant, en wie zal dat betalen daar wij alleen donateurskosten opbrengen en uit ervaring weet ik ~standbemanning genoeg maar ook een stand moet opgebouwd worden en wie is daartoe bereid, plus afbreken, nou de eerste keer zijn er genoeg maar daarna is het armoe troef en is iedereen druk met van alles, plus de aanschaf van een stand of denkt men het met een tafel en een stoeltje te kunnen redden
Beussie die al een paar jaartjes voor de KJMV op verschillende beurzen staat.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 dec. 2007 20:38 | Aangepast door: sieds 
Meer dan 200 keer gelezen en 12 dagen verder en nog geen reactie van het bestuur.

Gissen:
- Niemand vh bestuur heeft dit bericht gelezen
- We mogen geen voorstellen doen
- Er is nog niet over vergadert
- Typisch voorbeeld van gedeelde verantwoordelijkheid, wie geeft antwoord.

Ja en zo kan ik wel door fantaseren maar blijft de vraag waarom geen reactie van het bestuur!!
'Leaver dea as slaef'

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 dec. 2007 21:22 
Beetje kort door de bocht Sieds! ;-)

Het bestuur (waar ik, voor alle duidelijkheid, geen deel van uit maak) bestaat uit hardwerkende mensen, die naast het CX-en meer te doen hebben. Ook wonen zij niet in dezelfde buurt, zodat ik me voor kan stellen dat er even iets meer tijd nodig is om een gezamenlijk standpunt te bepalen. De bestuursleden kennende, vermoed ik dat zij graag wachten met reageren tot zij contact met elkaar hebben gehad.

Enne, zo'n haast heeft het toch niet? Ik ga ervan uit dat het toch niet eerder kan dan volgend beurs-seizoen.

Groet,
Gea

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 13 dec. 2007 12:35 | Aangepast door: coenox 
Tja, ik denk toch dat ik degene moet zijn die antwoord moet geven.

Een aantal jaren geleden zijn we al eens benaderd door de Silverwing club om gezamenlijk op de beurs te staan. Zo hebben we hier herhaaldelijk over gesproken en uiteindelijk besloten om niet op de beurs te gaan staan. De belangrijkste redenen hiervoor zijn hier boven al genoemd: kosten, voldoende standbemanning, mensen die willen opbouwen en afbreken en vooral een doel om er te staan. Voornaamste doel in onze statuten is het behoud van de CX. Veel clubs staan op de beurs om leden/donateurs te werven. Wij doen dat via de website, of tijdens onze eigen evenementen. Stel dat we tijdens een dergelijke beurs 20 donateurs werven, totaal dus zo'n 300 euro, dan zal dat niet opwegen tegen de kosten en inzet die is geleverd.

Desalniettemin heeft dit draadje van Sieds de discussie weer op doen leven en we zijn het in het bestuur aan bespreken. We zijn niet te beroerd om op een genomen beslissing weer terug te komen. En verder heeft het ons doen realiseren dat we verzuimd hebben de statuten op de website te publiceren. Die worden gescand en op de site gezet.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 dec. 2007 18:58 
Heel begrijpelijke beslissing van ons bestuur. Uit ervaring weet ik dat er nogal wat bedrijven, organisaties en ook wel clubs of verenigingen zijn die elk jaar op een of meer beurzen vertegenwoordigd zijn. Er beter van worden, gezien de hoge kosten, is er vaak echt niet bij. Een aantal van deze vaste standhouders kan gewoonweg niet wegblijven gezien hun grote klantenkring, de status die ze hebben of het aantal leden dat ze vertegenwoordigen. Mijn mening is dat het voor onze club geen haalbare kaart is en dat wij via de website en andere activiteiten voldoende naar buiten treden. Als we een grote sponsor vinden, dan wie weet....

Groeten, Henk Peters
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 dec. 2007 13:50 
Dit bericht is van Marco Becker, maar heb nu de pet op als bestuurslid silverwing club.
Het volgende, ik in persoon heb al heel wat keren geprobeerd om samen met de CX stichitng een grote stand te gaan huren. Door allerlij redenen is het er niet van gekomen. Dit jaar heeft het bestuur van de silverwing club gekozen om snel te weer de zelfde stand te huren. Dus de cominucatie was dit jaar erg kort naar de cx stichting toe. We hebben vrij snel besloten om alleen verder te gaan.

Wat het voor de club doet, nieuwe leden en natuurlijk voor de leden zelf. Je staat er als verzamel punt waarbij leden een kopkoffie kunnen halen. Veel CX leden zijn ook altijd welkom geweest op de silverwing stand. Wie op geled heeft weert dat er altijd een CX blok stond. We hebben ook altijd positief gehandeld tenaanzien van de CX club. Mijn persoonlijke wens was wel dat we samen ooit eens een stand van 8x4 meter konden huren, maar dat is er nooit van gekomen. Helaas.

Het huren van een 4x4 stand zoals wij nu al jaren doen kost je ongeveer met elektra en al 300 euro inc btw. Ik geloof iets van 248 euro voor de stand en de rest voor de elektra.

Goed ik laat het hierbij, maar me wens blijft wel staan.
Groetjes marco.
Voor meer informatie kan men wel contact met me op nemen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2008 13:02 | Aangepast door: sieds 
Voor de Silverwingclub blijft dus de wens ook bestaan volgens Marco

Ondergetekende wil zich wel inzetten voor extra (20?) donateurs om het financieel mogelijk te maken.
Ook wil ik volgend wel meehelpen maar een jaar later ga ik net als Ouwe Jan in het buitenland overwinteren.

Mooi dat de Poll nu een bijdrage levert om dit onder de CX Vrienden te peilen.

Groeten Sieds
'Leaver dea as slaef'

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2008 19:36 
vind het een goed idee sieds,
er zal absoluut interesse zijn voor een stand als dit.

omdat de honda cxv club ook de gl rijders onder zich heeft lijkt mij een gezamenlijke stand het meest logische. ook kun je dan kosten/kennis/ervaringen bundelen,waardoor je een goede uitstraling bereikt.
wel twijfel ik welke beurs het moet zijn... utrecht of oldtimerbeurs..

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 feb. 2008 19:50 | Aangepast door: sieds 
Voor de laatste keer nog eenmaal over de beurs.
Wat ik ook al bij de Poll vd maand heb vermeld is e.e.a. nu duidelijker omdat de statuten van de Stichting CX motorvrienden op de site staan.
Over de club > statuten pdf.
En in de doelstellingen moet staan wat deze stichting allemaal wil en hoe ze dat willen bereiken en dat is best veel!
De stichting heeft ten doel:

"HET STIMULEREN VAN DE BEKENDHEID VAN DE HONDA CX ALS EEN KLASSIEKE MOTORFIETS"

De stichting tracht dit doel te bereiken ondermeer door:

- het bieden van een platvorm aan eigenaren van een Honda CX motorfiets
- het bevorderen van de technische conditie van Honda CX motorfietsen
- het verschaffen van informatie aan het publiek
- het in stand houden van een website, alwaar kennis en informatie kan worden uitgewisseld
- het organiseren van evenementen
- en alles wat met het vorenstaande verband houdt en daartoe bevorderlijk kan zijn

Mooie doelstellingen waarbij de club ondertussen een webside van ongekende omvang heeft, proficiat!

Maar in de doelstelling: het stimuleren van de bekendheid van de CX dmv het organiseren van evenementen en dmv van het verschaffen van informatie aan het publiek zit gewoon al opgesloten "beursdeelname".

Waar zou je dit anders moeten doen??

Beusie staat ook niet voor niks met de KJMVclub op de beurzen
-BEKENDHEID-

En hierbij hoort ook nog een behoorlijke dosis enthousiasme.

Het woord is nu aan het bestuur.

Groeten Sieds
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 feb. 2008 11:03 
Sieds mooi gezecht, ik kon het niet beter.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 3 feb. 2010 21:41 
2 jaar later: IT GIET OAN.

DE CX CLUB GAAT NAAR DE BEURS

Sieds
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX-V CLUB GAAT NAAR DE BEURS

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven