Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Hitteschild balanspot

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2008 23:44 
Hallo allemaal.
Zoals jullie weten is mijn "angel" bijna klaar.
Nu heb ik er een nieuwe balanspot onder zitten maar met het verwijderen van de oude is de voorste uitlaatbeugel (waar het hitteschild op vast zit) gebroken van de roest.
Is er iemand die nog zo'n beugel heeft waar een moertje op gelast zit.

Greetzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2008 00:17 | Aangepast door: MAST 
Pjotter, volgens mij zit het moertje op de balanspot zelf. Tenminste, als je een originele balanspot hebt. Kijk maar op het plaatje: Balansp otProbeer of je een moertje erop kan (laten) lassen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver yvan
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 maart 2008 08:28 
Marcel,

Op de balanspot zitten inderdaad aan elke zijde twee gaatjes met schroefdraad.

het hitteschildje aan de linkerzijde behoeft echter drie vijzen. De voorste moet in de beugel worden bevestigd die rond de aansluiting van de uitlaatbocht met de balaspot zit.

Dat is in elk geval zo met mijn CX (1979) en daar zat (nu niet meer) een originele balanspot onder.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 maart 2008 10:26 
Hallo Pjotter,

die kan je nog gewoon kopen, in ieder geval als namaak. Kijk eens bij CMS en zo.

Dan kan je daar misschien ook nog de speciale warmte-isolerende ringetjes kopen die erbij horen. Niet dat ik die ooit nieuw heb gezien en ook nooit gebruikt, maar weet iemand of het nou echt wat uitmaakt ? Want dat kan ik me niet voorstellen.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2008 11:04 
die hitte ringetjes zijn tegen het rammelen/lostrillen denk ik..
omdat de onderdelen van verschillende metaalsoorten zijn, is er verschil qua uitzetten bij warmte wisselingen. mijn vermoeden is om dit verschil op te vangen.

Andre (die dit niet baseerd op technische kennis maar op logisch denken..)

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 9 maart 2008 14:32 
@Yvan, heb ik weer wat geleerd!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2008 01:01 
Ik heb idd aan allebij de kanten van mijn balanspot 2 gaatjes met schroefdraad. 2 van de 3 gaatjes aan de rechter kant komen overeen.
(heb hem dus ook maar met 2 boutjes vast zitten)
Aan de linker kant zit het schild idd maar met 2 boutjes vast, alleen de voorste zit aan de beugel van de uitlaat. Moet dan maar eens op zoek naar een nieuwe beugel.

Greetzzzzz Pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Hitteschild balanspot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven