Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Remklauw

Schrijver armand
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 maart 2008 18:20 
Hallo
Wie heeft er nog ergens in een hoek een set remklauwen (werkend) liggen voor een Silverwing GL500, de mijne zitten vast.

Schrijver MIOB
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 maart 2008 10:10 
yep. Zijn toch dezelfde als voor de gewone CX?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 maart 2008 12:02 
Neen Miob,

De remklauwen van een SilverWing hebben 2 zuigers ipv 1 zoals bij een CX.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 maart 2008 15:27 
ik heb wel bergen (goede) remklauwen liggen, zijn voor CX dus enkelzuigerig, maar daar kan je ook goede schijven bij krijgen (passen ook op je vork) en dan past alles en kan je weer remmen.
ik hoor het wel als je interesse hebt, mail cmtheman@hotmail.com

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver armand
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 maart 2008 19:17 
Hoi chris

Bedank voor je reactie
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de orginele remklauwen
ik wil de kosten zo laag mogelijk houden
toch bedankt,
als je nog iemand kent die wel de originele heeft, houd ik mij toch aanbevolen.

Armand

Schrijver armand
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2008 12:07 
Chris als je dit nog leest.
Kan ik niet gewoon de remklauw van een CX gebruiken voor de GL?
De schijf blijft toch het zelfde?

Gr.
Armand

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 maart 2008 12:44 
je kan een enkelzuigerige remklauw op schijf voor dubbelzuigerig gebruiken, maar de zuiger is groter, dus de remblokken hebben dan ook raakvlak op het hart van de schijf (dat niet zo 'glimmend' is en niet is bedoeld om op te remmen)
ik zou het niet doen, je moet wel dubbelzuigerige klauwen hebben of enkelzuigerige en meteen de bijbehorende schijven bij halen.
je mag 2 klauwen en 2 schijven hebben voor 50 euro, als je interesse hebt.

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 maart 2008 13:36 
Armand,

Wat is er met je huidige remmensetje aan de hand?? Is die niet te reviseren?? Verwacht van een 2de hands setje niet al te veel beters dan wat je nu hebt tenzij je een gereviseerde set vindt. Als ik jou was zou ik toch voor een setje orginele SilverWing remmen set gaan. Ook daar moet binnen de club wel aan te komen zijn.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver overdijk
Gast 
#9 | Geplaatst: 23 maart 2008 13:36 
hallo mijn ontluchtings nippel van de remklauw van mijn cx is afgebroken is dit te herstellen of moet ik dan een nieuwe remklauw kopen groeten ed uit spijkenisse

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 23 maart 2008 16:00 
@Overdijk, een afgebroken ontluchtingsnippel zou je (in theorie) moeten kunnen vervangen. Probeer om de restanten van de afgebroken nippel te verwijderen. Je kan het proberen om uit te boren, maar pas op dat je het schroefdraad dan niet beschadigd.
In de ijzerhandel bestaan een soort tapjes die speciaal gemaakt zijn om afgebroken boutjes te verwijderen. "drill out" wordt dat wel genoemd.
Drill out
Anders wordt het de hele klauw vervangen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver armand
Gast 
#11 | Geplaatst: 23 maart 2008 19:55 
Erik
De remcilinders zitten helemaal vast
Via de oliedruk of luchtdruk krijg ik ze er niet uit.
Met kruipolie is het me ook nog niet gelukt.
Ik zou ze inderdaad het liefst reviseren, maarja dat lukt op deze manier niet
Vandaar dat ik even kijk wat er zoal tekrijgen is in de gebruikte hoek.
OF, hoe krijg ik de rencilinders er wel uit?????????

Gr.
Armand

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 maart 2008 21:10 | Aangepast door: Erik1 
Armand,

Dat wil inderdaad wel eens een probleem zijn. Uit je verhaal begrijp ik daj je de olie leiding er al af hebt. Dat is jammer. Door met een grote pompentang of "moordenaar" zoals wij dat hier noemen, moet je eerst de zuigers één voor één in zien te persen zodat ze los komen. wel even met blokjes hout ertussen tegen het beschadigen. Daarna moet je ze er met de remhendel uit kunnen persen. HIER staat een heel verhaal erover.

Groet Erik.

Schrijver TonH
Gast 
#13 | Geplaatst: 25 maart 2008 18:10 
Even meedenken.

Pas ook op met het oppompen van vastzittende remzuigers. Ze kunnen plots loskomen en het terugkoppen van zo'n projectiel gaat met veel bloed gepaard. Zorg er dus voor dat je er in eerste instantie een houtje o.i.d tussen hebt zitten.

Groet Ton.

Schrijver armand
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 maart 2008 10:38 
Chris
Nog bedant voor het aanbod.
Ik ben toch nog even aan het aan moddren gegaan, en zowaar er is beweging in de zaak gekomen.
Voorlopig functioneerd alles weer.
Maar ik hou het wel in gedachten dat er iemand is die mij eventueel vervangend materiaal kan leveren.

Erik
Ook bedank voor de hulp.
Ik heb steeds remlklauw op het systeem aan gesloten, toen kwam er genoeg druk vij om alles weer ganbaar te maken.

Vr.gr.
Armand

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Remklauw

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven