Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Draadeindje

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 15 maart 2008 16:38 | Aangepast door: Hansv 
Ik ben net terug van een ritje in het span van Erik. Hele belevenis, in zon'n bakje......

Erik kwam hier om eens naar het kuipverhaal te kijken. Samen kwamen we tot de conclusie dat de bedachte oplossing met twee draadeinden zou kunnen werken. De bovenste punten van het sub-frame zitten bij mijn CX vast met bouten 10x75.

Wie heeft er nog een draadeindje daarvoor lliggen ?

(tussengevoegd)
Het gaat om de draad M10 'fijn metrisch' met een spoed van 1,25
(einde tussenvoeging)

In de GL500 zit een 10X100 draadeind, en de CX500 zit een 10X95 draadeind. Beide typen zouden bruikbaar moeten zijn als vervanging voor de bovenste ophang bouten. De 10X100 heeft de voorkeur, als ik kan kiezen.....

Harmony,
Hans.
( geeft cx-met-polaris rijden nog niet op )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 maart 2008 17:18 
Hans ik heb nog draadeind liggen 10mm doorsnee (is gemeten op het draad zelf dus niet tussen de draad met een schuifmaat) als ik je kan verblijden met een stukje draadend moet je het laten weten dan kan ik het per omgaande aan je doen toekomen desnoods plak ik er zelf een ritje aan vast. (moet het wel motorweer zijn dus niet stormen en niet plenzen)
groeten van beussie uit Alkmaar

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 15 maart 2008 17:29 
Beus,

Dank je..... Maar ik ben vergeten te vertellen dat het de speciale 'Fijn Metrisch' M10 moet zijn, met de spoed van 1,25.

En af dat bij jou draadeindje het geval is ?

Harmony,
Hans.
( die soms teveel aan zijn hoofd heeft en dan de belangrijke dingen vergeet )

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 maart 2008 19:29 
hallo hans,

wat lees ik nu, hebben wij erik net misgelopen? das nou jammer.
maar in het zijspan rijden is wel gaaf he...

groetjes werner (die met het zijspan bezig is)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 maart 2008 19:53 
Een M10 fijn draadeind, zal moeilijk te vinden zijn, maar waarom niet werken met een verlengmoer( moet je aan 1 kant wel een tapje M10 fijn erdoor halen.

Groet:

paul

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 maart 2008 20:49 
Beste mensen,

Het draadeind dat Hans zoekt is het draadeind waarmee een GL500-blok vasthangt aan het subframe. Bij Hans zit er inplaats van een draadeind met moeren een bout in. Die is niet lang genoeg om het frame van de kuip vergenoeg naar voren te monteren. De GL-draadeinden zijn 100x10mm x1,25mm. Een standaard metrische draadeind zal dus niet passen en daarom zoekt Hans speciaal de draadeinden die in een GL500-blok zitten.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 16 maart 2008 19:36 
Aanvulling:

De draadeinden 100x10mmx1,25mm zijn door Honda 'superseeded' door 80x10mmx1,25mm op de GL 500 modellen.

Dus konm ik toch weer uit op de draadeindjes die onder uit het blok van de CX500 naar voren steken. 90x10mmx1,25mm.

Scheelt al 15mm met wat er nu inzit, 75x10mmX1,25mm, en dat zou net voldoende moeten zijn.

Morgen eens bij Fabory kijken/bellen, of die wat hebben. Wel gillend duur voor een particulier. Ik geloof dat ze 12,50 extra rekenen als je geen bedrijf bent......

Harmony,
Hans.
( Die dapper verder zoekt naar een stom stukje draadeind )

Schrijver Trev_h
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 maart 2008 23:37 | Aangepast door: Trev_h 
Hi Hans,

part no. 92900-100800B (10x100mm) @ classic motorcycle supplies €2.50.

sorry no part no. for s*** pedal :-)
81 500/650custom, 83 cx650c, 94 bmw k75 rt

Schrijver Hansv

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 17 maart 2008 09:26 | Aangepast door: Hansv 
Sorry Trev,

part no. 92900-100800B (10x100mm) @ classic motorcycle supplies €2.50

That is not the 10x100, but the superseeded part, 10x80
The original part had the number 9270010100.
Look at CMS, Honda, GL500, Left cylinderhead partslist, #13

Harmony,
Hans.
( has for today 1 item to do : Find a 10x100x1,25 !! )

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 17 maart 2008 10:35 
Hans, probeer eens of je bij Bevar in Veenendaal kan vinden wat je zoekt.
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 17 maart 2008 11:37 | Aangepast door: Hansv 
Makkelijk is anders......

Marcel, Bevar had ze ook niet.

Een draadeindje welliswaar 1000mm (1 meter) gaat me bij Fabory het lieve sommetje van 77 euro kosten. Zelfs als er (vier) cx-ers zijn die ook zoiets nodig hebben, dan komt een setje van twee draadeindjes 10x100x1,25 op 14 eurotjes.....

Heb ik vanavond nog niets anders gevonden, dan wordt het toch de 10x90 bij CMS vandaan. Draadeind 2,50 perstuk, wat moeren, ( dus ook meteen de goede) verzendkosten, ben ik ook 15 euro of zo kwijt.

Harmony,
Hans.
( gaat gewoon verder met zoeken )

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 17 maart 2008 13:13 
Hans, ik heb net even gebeld met de ijzerwarenhandel waar ik regelmatig spullen bestel. Hij kijkt na of hij een draadeind van 10mm met 1,25 spoed kan bestellen. Ik hoor straks meer. (en 77 euri leek hem ook erg veel!, of dat draadeind van platina was, vroeg hij!)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 25 maart 2008 11:49 
Blijkbaar is het van platina, want een draadeind M 10, met 'n spoed van 1,25 zou 120 euro moeten kosten....... :(
Ik zou maar op zoek gaan naar een andere oplossing.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 25 maart 2008 18:53 
Bij een "kuch" Suzuki "kuch" dealer in Barneveld, De Valkenier, heb ik twee bouten M10x1,25x100 gekocht : 3 Euro.

Teus Heufkens, voorheen THV, nu "Motors and More" in Heteren zal, zodra ik de juiste maat weet, vier afstandbusjes maken. Voor heel wat minder dan 50 euro.....

Dan wordt het : Kop van de bout, busje A, Polarisframe, busje B, motor-sub-frame, cilinder. En vastdraaien maar, eventueel met een veerring oid ertussen (tegen lostrillen). Zit het ook vast.

Ik heb 75mm nodig voor het blok, blijft over 25mm. Busje 13mm, busje 11 mm , en dan kan ik heel wat afstellen.

Maar eerst: andere achtervork er inzetten, zodra het even kan.

Harmony,
Hans.
( nee, de post is nog niet geweest met een pakketje )

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 25 maart 2008 21:46 
Dat is een mooie oplossing Hans, bij mijn project CX waren de bovenste 2 bouten van de voorste motorophanging te ver uitgelubberd o.a doordat er heel veel spanning op de valbeugels stond. (die hebben zo te zien al eens wat werk verricht :( ) De bout was een 9mm, die heb ik nu vervangen voor een 10 mm. De gaten in de cilinderkop waar de bouten in horen, heb ik eerst met een tapset naar 10 mm gebracht.
De valbeugels zitten nu weer vast.
Marcel.
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Draadeindje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven