Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hulp gezocht: vervanging koppeling

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 aug. 2002 12:26 
Mijn CX trekt goed, maar bij doortrekken in een hogere versnelling maakt 'ie veel toeren zonder vlot op te pakken. Conclusie is volgens mij een versleten koppeling. De hendel heeft voldoende vrije slag.

Wegens gebrek aan zelfvertrouwem ben ik op zoek naar iemand die mij (tegen gepaste vergoeding) wil helpen met het vervangen van de koppeling. Wie wil/kan ?

Coen
CX V-clubmaster (Tja, dat betekent dus nog niet dat je een koppeling kunt vervangen)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 15 aug. 2002 12:27 | Aangepast door: coenox 
Ehh, dus niet anoniem (vorig bericht), maar vergeten in te loggen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver joker
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 aug. 2002 19:49 
Hee kom op Coen, olie aflaten en plaat voor plaat wisselen. Kán niet mislukken. Nou ja, alles kan natuurlijk, maar die kans is toch wel errúg klein. Gewoon doen ! Mocht je jezelf toch niet vetrouwen kom maar langs, moet je wel naar Limbabwe komen !
Groeten, Ron.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2002 23:10 
Hmmm Ron, is het echt zo gemakkelijk ? Heb ik geen speciaal gereedschap (een pijp ?) nodig ?
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 aug. 2002 23:56 
Dag Coen,

Ik heb bij het wisselen van de koppeling het boek grotendeels gevolgd. De plaat met 4 bouten losdraaien. Twee veren weer monteren met (een paar) sluitringen erachter. Een paar koppelingsplaten laten zitten. De krukas door het voorste gat vasthouden. Een hulpje is handig maar alleen lukt het ook wel. Voor de pijp met nokken voor de grote moer heb ik een dop 27 opgeofferd. Dan kun je er tenminste ook de momentsleutel op zetten. Schat anders maar eens 100 Nm...
Al met al viel het wel mee.
Als Didam dichterbij is dan Limbabwe mag dat ook wel

groeten,
Jan Mulder

Schrijver Frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 aug. 2002 11:24 
Coen,

..voel ik hier een verslag aankomen over het vervangen van een koppeling..?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 16 aug. 2002 13:38 
Jazeker, ik kom hier natuurlijk niet onderuit. Ik ga de koppelngsset bij Vogel bestellen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 sept. 2002 19:05 
Jan Mulderik heb dit gelezen maar snap het niet echt moet ook de koppeling vervangen,van cx500 bjr 82 is er ergens een pdf file waar dit staat of kan iemand mij die mailen
alvast bedankt
hans
cht1@pandora.be

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 sept. 2002 23:51 
Dag Hans,

ik ken geen PDF-file maar onze vriend uit Engeland zal ter zijner tijd vast wel een uitgebreid verhaal schrijven. Ik raad U aan een handboek van een CX te kopen, zeker voor dit soort reparaties. Veel dingen aan een motor kun je repareren door de boel gewoon los te draaien en met wat "boerenverstand" weer in elkaar te zetten. Voor andere dingen, zoals een koppeling zijn wat trucjes nodig die je gewoon niet kunt raden. Met behulp van een gebruikershandboek (Haynes, Buchelli etc.) en wat tips van "lotgenoten" kom je er dan weer uit. Er zijn trouwens van de meeste motoren ook officiele werkplaatshandboeken te krijgen. Die hebben als voordeel dat er per type en bouwjaar de exact goede specificaties in staan. De consumentenboeken bevatten nogal wat foutjes. Die officiele boeken vermelden echter weinig trucjes (want die kennen monteurs wel) of gaan uit van speciaal gereedschap. Ik heb wel een boek, maar geen scanner dus voor een paar losse afdrukken zult U hulp van anderen nodig hebben. Op mijn boek zitten zoveel olievlekken dat ik het overigens ook niet bij anderen op een scanner wil leggen..

Succes,
Jan Mulder

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#10 | Geplaatst: 16 sept. 2002 00:12 

Schrijver niekvdh
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 sept. 2002 21:27 
Coen, jij woont toch in Linschoten? Bel maar, vanuit Gouda is dat niet ver.

Niek

Schrijver niekvdh
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 sept. 2002 21:28 
Mail maar, want ik denk niet dat je mijn nummer hebt... Die speciale sleutel heb ik.

Niek

Schrijver Anoniem
Gast 
#13 | Geplaatst: 17 sept. 2002 18:11 
Ik heb inmiddels een afspraak komende vrijdag bij Sabder van MotorXtra bij Breukelen. Ik kreeg het ineens op de heupen vanwege aankomend weekend. Hij heeft ook de koppelingsplaten voor mij besteld. Betekent dus wel dat ik het zelf ga doen. Toch bedankt voor het aanbod !
Coen

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 21 sept. 2002 10:07 
Wat heb ik toch met dat in- en uitloggen (zie boven)? Koppeling is klaar ! Verslag binnenkort op deze site.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver twoowheels
Gast 
#15 | Geplaatst: 21 sept. 2002 14:21 
Anoniem
heb de koppeling ook al vervangen bij mijn cx 500c houdt niks in je hebt wel een speciale sleutel nodig ervoor is makkelijk zelf te maken ik mail je het gelijk door met de copie's van de werkplaatshandleiding

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hulp gezocht: vervanging koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven