Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Help help start niet

 
Schrijver terry
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 sept. 2002 08:34 
Deze morgen startproblemen.
Startmotor draait rond, maar motor geeft knal.
heb verschillende malen geprobeerd
(met choke / zonder)
Tot mijn batterij ver op was maar niks.
Wie weet er raad ?
Bougies ??

Terry

Schrijver dwinya
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2002 16:11 
Heb je geprobeerd met startkabels te starten? Ik had het namelijk ook na het inbouwen van het blok. Door het starten m.b.v. een auto-accu maakte de startmotor meer toeren en startte die direct.
Hoop dat het voor zondag lukt.

Schrijver terry
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2002 16:14 
Nog niet geprobeerd met startkabels op de auto. Gisteren nog prima en deze ochtend niks.
Wel heb ik gisteren een 2e remlicht geinstalleerd.
Op Gobinet heb ik iets gelezen dat je door gepruts aan de remlichtschakelaars gemakkelijk kortsluiting kan verkrijgen ?
Vanwaar komt het ploffen van de uitlaat bij starten ?

Schrijver niekvdh
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2002 22:23 
Terry, je moet duidelijk beginnen met het controleren of je bougies vonken. Je draait ze er uit, doet ze terug in de doppen en dan houd je de electrode tegen het huis van de motor aan. Je start, en je kan, zeker als het een beetje donker is, heel goed zien hoe de vonk is. Die knallen komen van onverbrand mengsel dat in de uitlaat alsnog verbrandt. Het lijkt er dus op dat je af en toe wel een vonk hebt, maar misschien is die te zwak. Meet de doppen even door met een weerstandsmeter, kijk, ook in het (half)donker tijdens het starten eens goed of je geen lekstromen langs de kabels ziet gaan. Vervang zo nodig de kabels, de doppen en de bougies zelf.
Meet ook eens wat de rustspanning van je accu is, die moet toch wsl boven de 12,5 volt zitten. Als je remlicht goed functioneert en er branden geen lampjes door, en hij staat uit als dat zo hoort, zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken.

Hoop je zondag met een lopende motor te zien.

Niek

Schrijver terry
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2002 23:07 
Hallo hallo
Ik kon niet rap genoeg terug van het werk zijn.
Tweetal pogingen voor het starten; choke volledig uit; geen knal meer en hij was vertrokken. Bougies vervangen door NGK DR8ES-L toch maar; en als het moet kom duw ik hem naar Linschoten.

Tot dan en bedankt voor de reacties.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Help help start niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven