Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gaskabels

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 20 april 2008 10:44 
Ik ben compleet ingepakt, helm op etc. klaar om naar Grubbenvorst te vertrekken, want ik wil zo'n motorzegening ook wel eens meemaken.
Motor start, ik manouvreer achteruit en geef een beetje gas om weg te rijden. Maar mijn hand beweegt wel, en de gashandel ook, maar er gebeurt helemaal noppes, niets, nada. CX blijft keurig stationair draaien.

Snel de gashandel opengemaak, en ja hoor... Gaskabel aan de 'open' kant gebroken. Snel gekeken of ik op het reserve(hoge) stuur nog eentje heb...nee, ook stuk.

Heeft iemand nog zo'n ding over? Ergens in de buurt van Ede?

Ik besteld zo een nieuwe set bij Roukema, want ik zag ook al een rafeltje aan de 'dicht' kabel.....

Ben ik even blij dat het achter het huis gebeurt, en niet ergens halverwege Schagen en Ede........

Harmony,
Hans.
( die dus een motorvrij dagje heeft, helaas )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver reinier
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 april 2008 11:45 
Hans,
Je bent dus al vòòraf gezegend geworden door de godsdienaar! Je kabel moest wel gaan breken alleen Hij zorgde er voor dat het meteen gebeurde en niet toen je bij een inhaal-maneuvre snel extra gas wilde bijgeven...

Reinier (die nu toch gelovig drijgt te gaan worden)

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 april 2008 15:04 
Hans,

vanmiddag op mijn beemer een carburateur schoongemaakt en ook daar zit een gaskabel breuk aan te komen.
Kan je beter thuis gebeuren dan onderweg.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 april 2008 16:28 
Thuiskom-tip!

De CX heeft twee gaskabels: een duw- en een trekkabel. Je kunt rijden zonder de duwkabel. In geval van nood kun je van de duw- de trekkabel maken. En omgekeerd. Maar de duwkabel gaat nooit kapot.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 20 april 2008 16:39 
Hoi Marcel,

Ik had het al eens gelezen, over die duw en trek kabel omdraaierij. Maar het is (helaas) niet mogelijk om de kabels onderling te verwisselen.
Dus voor het thuiskom-gedeelte zal ik zeker gebruikmaken van het omdraai-gedoe, wat ik dan onderin aan de carbs. moet omzetten, toch?
En dan heb je een omgekeerde gashandel, wat best gek en een beetje griezelig zal rijden. Als je 'normaal' opendraait gaat 'ie juist dicht....
Maar thuiskomen doe je, hoop ik.....

Harmony,
Hans.
( die al thuis was, gelukkig )

Schrijver reinier
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 april 2008 16:59 
@ Marcel,
Das een goeie tip zeg!

@Hans:
je kan ze wel degelijk omdraaien!....Bij het in elkaar zetten van mijn motor na lange stilstand testte ik de gashandel maar deze wilde niet draaien. Ik draai hem de andere kant op en ja die kant ging hij wel op.....bleek dat ik de 2 omgewisseld gemonteerd had, stond wel even raar te kijken! Hhaha. toch maar besloten ze weer te wisselen.
Levensgevaarlijk...

Reinier (die niet puberaal genoeg is om de kabels zo te laten zitten)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 april 2008 00:33 
Ik rij alleen met een trekkabel, toen ik mijn CX-B kocht zat er alleen maar een trekkabel op. Heb nooit de moeite genomen, om dit te (laten) veranderen. Neem voor de zekerheid dan toch maar een extra kabel mee op vakantie !
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Hansv

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 24 april 2008 20:41 
Nou, er zitten (eindelijk) nieuwe kabels onder. Weinig ruimte daar, waar ze vast moeten. Morgen maar eens een proefritje maken. 't Draat in elk geval erg soepeltjes.
Nog te doen : Koppelingskabel vervangen...... ik was toch aan het bestellen.....

Harmony,
Hans.
( die het verschil tuusen oud en nieuw best voelt )

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gaskabels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven