Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Schakelaartje (hand)remlicht

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2008 18:08 
Heb je het ene klaar komt het andere.
Ik had al een keer eerder gemeld dat mijn remlicht het niet deed als ik mijn handrem in kneep. Op zoek naar de oorzaak bleek het in het eerste stukje bedrading te zitten. draadjes vervangen, probleem opgelost. Ja mis!!!!!! bij het terug plaarsen van de bedrading op de schakelaar breekt 1 van de koperen pootjes af. (de toen gemaakte uitspraken zijn niet voor herhaling vatbaar)
Nu heb ik een nood oplossing gemaakt maar weet niet of dat lang houd.
Is er iemand die nog zo'n schakelaartje heeft en hem aan mij wil over doen. (hoop dit voor Vechta in orde te kunnen hebben)

Greetzzz pjot. (die geen problemen heeft met een groot probleem)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Hansv

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2008 18:40 
Ja Pjotter,

Zo blijven we allemaal bezig. Ik ken het probleem, want ik heb net zoiets bij de hand gehad. kijk maar eens op DEZE bladzijde uit mijn motorlog....

Sterkte met de reparatie/vervanging.

Harmony,
Hans
( die op afstand wel meevoelt met Pjotter )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2008 19:52 
Dat is een mooi idee hans, een nobel streven. waren het niet dat de mijne zo kort is afgebroken dat er niets te solderen meer valt.
Dus toch maar de oproep of iemand er nog 1 heeft.

Greetzzz pjot. (die een kei is in solderen maar wil iets nodig heeft om het aan vast te maken)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2008 20:54 
Heey Pjotter,

Mischien is het in dit geval beter om te gaan kijken naar een nieuw schakelaartje. Ik had laatst hetzelfde met mijn voet remlicht schakelaar. Ik maakte hem open en toen viel ie zo ongeveer in 20 sukjes uiteen. Alles was ingebrand en echt op. Soms is 2de hands prima maar heel soms kan je beter voor nieuw gaan. Hoogst waarschijnlijk is zoiets bij de gewone Honda dealer wel tekoop.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 mei 2008 21:40 
THNX erik.
ga ik morgen wel ff kijken.

Greetzzz pjot

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2008 22:52 
Hallo Pjot,

anders heeft b.v. Roukama of CMS (zie links hierboven) waarschijnlijk wel een nieuwe voor je. Let wel op goede type, er zijn meerdere soorten en niet onderling uitwisselbaar.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2008 23:43 
nou Frans en bedankt weer..... Ik heb een................. zwarte met een drukknopje en 2 koperen lipjes.... (pffff onderbroeken lol) nee ff serieus, ik heb hem er af gehad maar nix kunnen vinden wat op een type of seriaanduiding zou kunnen lijken. Schijnbaar al zo oud en versleten dat er nix meer op staat.
Ik schroef hem er wel af en neem hen mee naar binnen, dan kan het zeker niet fout.

Greetzzz pjot

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 mei 2008 22:08 
Als je er helemaal geen een meer kunt krijgen is de oplossing een microswitch
die heb ik gebruikt als verklikker als mijn zij standaard uit staat
er gaat dan een rode lamp branden bij mijn cockpit
ik heb die switch gewoon tegen het frame gelijmd met een hot glue gun
je kan hem makkelijk positioneren en als hij vast zit blijft hij ook zitten
zit al meer als een half jaar zonder probleem
moet hij er echt af dan zet je er een beitel tegen ,een tik met de hamer en je hebt hem in je handen
dat bespaard gaten boren en draad tappen ( waardoor ook het geheel verzwakt en kans op roestvorming)

gr Arnold

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Schakelaartje (hand)remlicht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven