Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gezocht: 2 boutjes

Schrijver TonH
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2008 15:37 
Afgelopen w-end getracht om de valbeugels te monteren op mn CX650c.

De gaten zitten op de juiste plek, wel moet ik bij het subframe van de motor wat vulringen plaatsen (bij de montageplekken bij de cilinders).

Echter de bouten, waar de motor aan vast zit ter hoogte van de voetsteunen , en waar de beugels ook gemonteerd moeten worden zijn vanwege de dikte van de valbeugels dan net iets te kort.
Deze zijn vanaf fabriek 10x75 (95800-10070-00 FLANSCHENSCHRAUBE, 10X70 )

Heeft iemand wellicht nog 2 bouten liggen die ietsje langer zijn? Het zou best metrisch met een spoed van 1,25 kunnen zijn, maar weet dat niet zeker.
Een lengte van 80 ~ 90 zou prima zijn.

Groetjes TonH.

Schrijver vermecor
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2008 13:43 
Ton, ik heb zelf een silverwing en daar zitten gewone metrische bouten in welke in elke Doe het Zelf zaak te koop zijn. Je moet dan wel opletten dat de moer welke aan de achterkant zit niet ergens tussen valt. Met je vingers kun je die wel tegenhouden.

Groeten
Cor

Schrijver TonH
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2008 16:25 
Cor.

Op dit forum heb ik een draadje gezien (Draadeindje) waar het om de montage van een kuip op de motor ging, en daar was sprake van een 1,25 spoed. Misschien ben ik daardoor op het verkeerde been gezet, en verwacht ik ook een 1,25 spoed te vinden. De beste optie is natuurlijk de bout verwijderen en even testen met een "normale" moer. Ellende is inderdaad het vasthouden van de moer op het moment dat ik de bout uit het frame schroef.. Eenmaal losgelaten kom ik er heeeeel moeilijk bij.

Ton (die spoed en spoed heel goed uit elkaar kan houden)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2008 21:09 
Hallo Ton,

die 1,25 is belangrijk aan de voorzijde want daar kan geen andere bout of tapeind gebruiken. Achter kan je zoals Cor al zei een standaard M10 gebruiken omdat je bout+moer kan vervangen. Gebruik een onderleg ring onder de boutkop anders beschadig je het chroom van de beugels.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: 2 boutjes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven