Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

voorvorkveren

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 mei 2008 10:14 
Hallo allemaal,
ik wou snel vandaag op het werk twee busjes draaien om in de voorpoten weerszijden bij te steken om meer voorspanning te hebben. Maar ik heb niet de kans om ze nu open te maken om de diameter te meten. Weet iemand de diameter van de veren, of de binnendiameter van de poten??
Alvast bedankt, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 mei 2008 11:07 
Heey Daniël,

Toch maar even één poot open draaien want er zijn een aantal verschillende diameters in de omloop bij de CXen. Even zorgen dat het voorwiel los komt van de grond door iets onder het blok te zetten terwijl de motor op de middenbok staat.

Suc6 met draaien.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 mei 2008 11:16 | Aangepast door: danielstrouven 
Oei, dit moest eigenlijk bij techniek...wat te snel geweest!
Het zijn de standaard poten van een cx500c, en als er verschillende maten zijn is dat niet erg, dan maak ik er een paar meer...
Welk materiaal zou ik het beste nemen, zou aluminium te zacht zijn??
Vriendelijke groeten, Daniël.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 mei 2008 12:08 
Aluminium hoeft niet te zacht te zijn. Het ligt aan de soort aluminium. Maar staal kan natuurlijk ook, je hoeft niet echt op het gewicht te letten, het is geen superlichte motor ofzo en het zit in een vette ruimte dus roesten zal staal ook niet.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 mei 2008 23:17 
Hoi Daniël,

IIRC : als je de "oer" vorkpoten hebt (33 mm binnenpoot) dan moet je busjes maken van 22mm buitenzijde, binnen iets als 14mm of zo. Voor lengte zou je eens met 20-25 mm kunnen beginnen.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 mei 2008 23:10 
OK, ik ga voor buitendiameter 21,7 en 15 lang. Die lengte had ik zowat begrepen uit een mailtje van Marco. Je moet de poten ook nog dicht krijgen, nietwaar. Ik boor er een gat door van 14, netjes kanten breken en ik ga waarschijnlijk voor aluminium.
Als ze erin zitten laat ik het resultaat weten!
V.G., Daniël.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 mei 2009 23:50 
Ze zitten er (al een jaar ) in en ze doen uitstekend hun werk!

Grappig, ik ga voor Znoek er een paar draaien, zocht hier de juiste diameter en lengte, en ik zie dat het precies een jaar geleden is. En nu maak ik mijn belofte van de uitslag te laten weten waar. Ik erger mij altijd dood als mensen niet melden hoe of wat hun probleem verholpen heeft, maar natuurlijk doe ik zelf net hetzelfde...
Groeten, Daniël.

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 31 mei 2009 16:25 
Ik wacht vol spanning, en met slappe vering

Schrijver Heinz
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 mei 2009 23:07 
Hallo Znoek

Falls du zu schlaffe Federn in der Gabel hast würde ich dir härtere Federn (Wilbert etc) empfehlen. Durch einsetzen der Zwischenstücke hebst du nur das Vorderteil deine CX an und erhöhst den Federweg etwas. Härter wird die Feder dadurch nicht.
Alternativ kannst du die Federn einer sehr jungen CX (1984) benutzen. Da hat Honda endlich reagiert und die Federn vorn verstärkt.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 juni 2009 10:53 
Ja je hebt gelijk Heinz, nieuw is beter. Maar ik ben al en jaar zeer tevreden, en het kost me niets, enkel een half uurtje werk. Die nieuwe (progressieve) veren komen er wel nog eens!
Znoek, nog een weekje wachten, dan spreken we wel eens af, goed?
Groeten, Daniël.

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 1 juni 2009 14:43 
Oké Daniel, das goed nieuwe veren lijkt me ook wel leuk, maar weet iemand wat die strakkere veren kosten?
Bedankt voor de reactie Heinz, je hebt gelijk, maar dit is een tussentijdse noodoplossing. + Als je de prijzen weet?

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 voorvorkveren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven