Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Kuip monteren - verlengmoeren

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 juni 2008 23:19 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo allen,

Ook ik heb het blijkbaarbaar standaard probleem : kuip gekocht (Rickman) en die moet dan vooraan het blok vastgezet worden en dat past niet zomaar. Daarbij ook nog schade van een schuiver maar daar kom ik wel uit.

Wat ik eigenlijk erbij moet hebben is verlengmoeren onder (voor op de twee M10x1,25 tapeinden) en twee bouten M10x1,25 die net wat langer zijn dan 95 mm voor boven. Die koop je niet bij de gemiddelde ijzerwinkel.

Heeft iemand toevallig iets liggen wat daar op lijkt ?

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver Hansv

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2008 07:48 
Frans,

Ik vond bij "De Valkenier" in Barneveld twee bouten M10x1,25x100 voor 3 euro. Dat is zeker te doen, al is het dan Suzuki.
Heb je bouten of tapeinden bovenin ?

Voor koppelmoeren raadde men mij CMS aan.

Harmony,
Hans.
( die het probleem heel goed kent )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2008 11:24 
Hoi Frans,
Heb indertijd M8 koppelmoeren gekocht (waren +/- 1.5 mm korter dan de orginele), uitgeboord op 9.5 mm en daar M10 x 1.25 getapt.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juni 2008 23:07 
Hallo Hans, Jost,

in een ander dan het Honda bakje kijken voor bouten is een goed idee.

M8 koppel moeren had ik nog liggen, dus eens geprobeerd. Zou moeten werken, maar ik krijg het (met aanwezig gereedschap) niet netjes recht getapt. Dat zal dus wel CMS worden als niemand ze nog heeft rondslingeren. ( jawel Hans :=) )

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2008 01:41 
Heb het zelfde probleem gehad met mijn vetter kuip.
Oplossing: koop bij de ijzerwaren zaak een draadeind M8 of M10 met bijpassende ringen en moeren en zaag het geheel op maat.
Probleem opgelost. (let wel..... eerst de moer er op zetten en achter de moer afzagen)

Greetzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2008 16:52 
Hallo Pjot,

en waar koop ik een draadeind en koppelmoeren M10x1,25 dan ? (normale 10x1,5 overal, maar dat wil ik er dus niet inrammen)

Groets, Frans

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2008 01:33 
Ik heb mijn draadeind gewoon bij de ijzerboer om de hoek gehaald. (uit mijn hoofd M8) en mijn kuipbeugels gewoon vast gezet met platte ringen en zelfvergrendelende M8 moeren. heb denk ik nog wel een stuk staan als je interesse hebt.

Greetzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Hansv

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 12 juni 2008 21:53 | Aangepast door: Hansv 
De bouten M10x1,25x100 zijn te koop in Zweden, voor 37 kr, dat is 3,95 euro. Bij dit bedrijf

Maar dan moeten ze nog hier naar toe. Misschien kunnen Theo en Jan twee bouten meenemen :)

Harmony,
Hans.
( die gewoon even op internet aan het neuzen is )

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 juni 2008 22:47 | Aangepast door: brinkcx 
Hans,

dank, maar ze zijn waarschijnlijk ook dichter bij huis te krijgen en daar in Zweden staat erbij "Stock status : sold out".

Maar CMS verkoopt Suzuki PN 0910310242 (bolt 10x100) voor 4 Euro. Na eerst nog wat andere dingetjes gedaan te hebben zal ik eens zien uit te vinden of die zouden moeten passen. Zo ja, zal ik het hier erbij zetten voor latere zoekers met hetzelfde probleem.

Ik heb nog geen tijd gehad om verder iets met de kuip te doen.

gr. Frans

Schrijver Hansv

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:26 
Frans,

Ik heb (geloof ik) ook die Suzuki bouten gebruikt. Maar je moet de xtra lengte wel opvangen. Kijk maar eens op dit verhaal over mijn kuip montage.

En dan de koppelmoeren nog....

Harmony,
Hans.
( die ook lang heeft gezocht )

Schrijver Richard1967
Gast 
#11 | Geplaatst: 15 juni 2008 11:48 
Hoi Frans,
Het zal nog wel even duren voordat ik mijn Rickman op mijn motor ga monteren, maar de discussie hierboven gaat mijn tehcnische kennis (nog) iets te boven. Ongetwijfeld loop ik tegen hetzelfde probleem, dus als je een oplossing voor de bouten hebt die je eenvoudig in tweevoud kunt aanschaffen / maken, dan houd ik mij zeer aanbevolen, ik neem die dan graag weer van je over, b.v. op het komend SJK waar ik ook graag wil debuteren dit jaar.
Succes verder met de kuip.
Gr. Richard.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Kuip monteren - verlengmoeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ Klaas, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven