Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Oeps cdi gezocht

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 sept. 2008 09:49 
Kom ik terug van denemarken, rijdt ik in duitsland met warm weer over de snelweg... Stopt de motor ermee!!!
Benzine heb ik nog, de zekering ligt er ook niet uit want het licht doet het nog.
Sta 500 meter van het 1e tankstation in duitsland (kon niet dichter bij huis).
ADAC erbij, geen vonk op de bougies. afslepen en ik de camping op.
Michael gebelt of hij telefoon nummers had van onze duitse vrienden en toen via coen een nummer gekregen (helaas coen dat deed het niet meer)
Hopend op een vervangende cdi waar ik dan vanuitga dat die het begeven heeft. Toen was mijn vader zo gek om de aanhanger achter de auto te hangen en nadat hij om 1900 aangereden was stond hij om 0145 op de camping met mijn moeder. Alles weer ingepakt de motor opgehaald en toen weer terug naar huis. We komen net binnen.

Dus als iemand nog een cdi heeft die ik over kan nemen dan houd ik mij aanbevolen.

cosmar (die nu bij gaat komen van een hele lange dag en nacht)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 sept. 2008 11:07 
CDI zou het kunnen zijn, maar ik denk dat het wel eens de dynamo is. Ik weet dat het een moeilijke storing is, maar als de cdi er mee stopt geeft die vaak wel eerst signalen af dat het niet helemaal naar wens gaat verlopen. De dynamo stop vaak in een keer. meestal na lange warme rit.
Dus houd het even in gedachte dat als het wisselen van de CDI niet help je dan een kapotte dynamo hebt.
Het is overigens wel zo dat ik deze storing zelf ook te weten zou moeten komen door de cdi te wisselen. Dus de actie is goed, je gedachte of het de cdi is moeten we dus nog vast stellen.

CDI unit heb ik niet, maar dynamo's nieuw imitatie wel op voorraad. 112 euro moeten die kosten.

Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 sept. 2008 11:08 | Aangepast door: beinhart 
hoi cosmar,

heb je gebeld en een heel verhaaltje ingesproken, willem (mijn willem van mcw) had er de vorige keer nog liggen als je wil bel ik ff om te vragen of hij er nog heeft en wat ie er voor moet hebben? laat maar ff weten dan neem ik hem donderdag mee naar de texasbar

groetjes werner (leeft mee met je)

ps, kapotte dynamo heb ik ook eens gehad marco, toen kon ik gewoon verder rijden als ik mijn licht en knipperlichten niet gebruikte, gewoon elke keer ff aanduwen om te starten.
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 sept. 2008 12:33 | Aangepast door: marcobecker 
Beinhart, extra info.

Je beschrijft:
ps, kapotte dynamo heb ik ook eens gehad marco, toen kon ik gewoon verder rijden als ik mijn licht en knipperlichten niet gebruikte, gewoon elke keer ff aanduwen om te starten
.

Wat je hier boven beschrijft klopt wel, maar de dynamo bestaat uit 2 onderdelen. Bij jouw verhaal was het andere deel kapot. Waar ik op doel is het deel wat de spanning voor de cdi unit moet leveren en niet het deel dat de lampen en accu van spanning voorziet. Dus, het is maar even wat extra info.
Neem het even mee in het storing zoeken.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 sept. 2008 14:11 
Hallo Cosmar,

ik heb er nog wel eentje, kan je eventueel ook eerst testen. Email maar even.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 sept. 2008 18:28 
hoi marco,

ok dat kan, dat weet ik niet welk deel van de dynamo kapot was, maar er is toen een nieuwe ingegaan...

werner
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 sept. 2008 19:25 
Ik heb bv op een pitbike twee spoeltjes zitten.

een voor het licht en een voor de onsteking, die van het licht heb ik er afgehaald zit toch geen licht op.

http://rides.webshots.com/photo/2826142860102477914IJuHis?vhost=rides
kun je foto zien

Schrijver Engeltje

Moderator 
#8 | Geplaatst: 1 sept. 2008 19:27 
Heee Cos,

Lief he die vaders????

Wij hebben dat eens gehad met een aanhangwagentje in de vakantie van 2007..............:talkok 't is wat anders dan een motor).

We stonden ook aan de kant van de snelweg in frankrijk door een lagerbreuk van een vande wieltjes.

En na een belletje met Ede stonden rond een uur of 12 's nachts broer- en papalief op de camping bij Parijs om een tweede aanhanger af te leveren, zodat we toch nog op vakantie konden.

Wilde ik toch eventjes kwijt.

Lieke
(tja...van je familie moet je het toch maar hebben )
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver keesgroot
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 sept. 2008 11:14 
Hoi Cosmar,
Als je er nog geen een hebt gevonden heb ik er nog wel een.
Ik hoor het wel weer.
Cees.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 sept. 2008 12:26 
@ marco, de dynamo zou het goed kunnen zijn een vervanging zit er net +-2 jaar in maar mijn olie verbruik is de laatste tijd ook erg hoog geworden.

Naar brinkcx heb ik net een mailtje weg. dus die weg ga ik eerst proberen (beter 1 ding teveel thuis hebben liggen dan stranden in het buitenland )

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik schaam me kapot voor al die goede mensen die overal rondlopen, krijg zelf het gevoel veelste weinig terug te kunnen doen.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Oeps cdi gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven