Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 2 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende »

Schrijver bladblazer
Gast 
#16 | Geplaatst: 17 okt. 2008 15:26 
Mooie duidelijke foto's! Ik zal het project met belangstelling volgen, erg leuk en leerzaam. En hartelijk welkom natuurlijk!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 17 okt. 2008 19:36 
@Yvan. De vorige eigenaar heeft inderdaad e.e.a. aangepast. En helaas niet altijd met het goede resultaat. Zo is er iets met de kabelboom aan de hand. Niet alle elektriek doet het meer zoals het hoort. De remmen waren al gereviseerd, dus die zijn in orde, maar inderdaad niet origineel.
Ik ben benieuwd welke spullen jij of je zoon kunt missen. Ik houd me van harte aanbevolen natuurlijk. In elk geval bedankt voor het aanbod.

@Dreester: bedankt! Maarre, dat rijden gaat nog een probleem worden hoor. Ik heb namelijk geen motorrijbewijs, hahahaha! Maar gelukkig heb ik genoeg mensen om me heen die allemaal hun motorrijbewijs hebben en een proefritje voor me willen maken...

@bladblazer: dank! Ik hoop dat ik regelmatig nieuwe foto's kan posten. Ik loop momenteel wat te tobben met mijn gezondheid en kan daardoor niet altijd de dingen doen die ik graag zou willen. Maar waarschijnlijk is dat gelukkig maar tijdelijk. Ik vraag me trouwens af of het handig is om na elke update van mijn site, dat hier op het forum even te melden. Dat zou dan misschien het beste in een apart topic kunnen op het Techniek-forum?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 17 okt. 2008 19:40 
Of gewoon hier zo verder. Zien doen we het toch, zal nog eens gaan kijken se.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 18 okt. 2008 21:23 | Aangepast door: pjotter 
Ola JiMi

Nou dat is zeker waar. En daar kom je achter als de nood aan de man is.
Heb nu zelf onder vonden dat de club er alles aan doet om je te helpen waar je ook zit. Of het is met nuttige info of met het opsturen van de nodige onderdelen. Hoe het ook is de club zal altijd proberen om jou en je CX op de weg te houden.

Zit met smart op de post te wachten hier. Zal wel maandag of dinsdag worden.

Adiòs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 21 okt. 2008 20:58 
Okee dan. Check de site (URL) voor de nieuwste foto's!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver bladblazer
Gast 
#21 | Geplaatst: 25 okt. 2008 08:57 
Weer met veel belangstelling gelezen!

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 25 okt. 2008 13:00 
Jimi, je gaat zeer systematisch te werk! Ziet er goed uit wat je doet. Even een paar zaken die me opvielen, Van de koplamp had je de draadjes niet hoeven doorknippen, het stadslicht lampje kan je zo uit de reflector halen.
De claxon zit/ zat bij jou op een wel heel vreemde plek. Normaal zit die onder het koplamphuis.
De uitlaten zal je niet meer mooi glimmend krijgen. Deze hoeveelheid roest is te erg. Afschuren en met hittebestendige verf zwart of zilver spuiten zou nog kunnen.
Succes met het verdere opknappen van je CX.
Uitlaatbochten
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 25 okt. 2008 13:36 
Bedankt Bladblazer. Daar doe ik het voor

Marcel, bedankt voor de tips! Heb gelijk wat teksten op de site geupdate. Jammer dat de dempers niet meer gered kunnen worden. Maar wel prettig dat je me daar nu al op attendeert en niet pas als ik al aan het zwoegen ben met een schuurpapiertje Zodra ik de hele motor gedemonteerd en geinspecteerd heb, kan ik inschatten welke onderdelen allemaal vervangen moeten worden. Pas dan zal ik besluiten of ik alle onderdelen los bij elkaar ga zoeken, of dat er misschien een donor-motor moet komen (in dat laatste geval zal ik mijn vrouw er voorzichtig op moeten voorbereiden dat er nóg een motor in de tuin komt te staan....)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 30 okt. 2008 21:23 
En weer een paar nieuwe foto's erbij. Zie URL
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 2 nov. 2008 22:52 
Weer wat foto's. Zie URL. Het frame is bijna leeg. Nog even en het blok kan eraf. Ik heb vandaag alleen wel in de clinch gelegen met het expansievat van het koelwater. Wat een rotding zeg! Ik krijg 'm niet van zijn plek af. Hij zit helemaal ingebouwd tussen frame en blok. Maakt verder niet uit hoor (sterker nog eigenlijk vind ik het wel geinig), maar toch...

Tot de volgende keer maar weer!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#26 | Geplaatst: 3 nov. 2008 00:20 
Jimi, het expansievat kan er alleen maar af, als het blok van zijn plek is. Jammer, maar helaas.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Leon Oerlemans
Gast 
#27 | Geplaatst: 4 nov. 2008 23:32 
Hoi Jimi.

Ook jij veel succes met je opknap en restauratieproject. Dus ook zo'n blauwe als ik laatst heb gekocht en zo te zien ook wel op dezelfde plekken geroest.
Ik heb zelf ook niet de ruimte voor een auto, maar wel voor een motor, en m'n dagelijkse staat er ook nog in.
Heb ook een website gemaakt van m'n werk aan de Cx tot nu toe.
http://communities.zeelandnet.nl/data/cx500/
Kijk er maar eens op en als we elkaar kunnen helpen via mail,komen onze projecten ook wel goed.

Groeten en veel succes.

Leon

Schrijver bladblazer
Gast 
#28 | Geplaatst: 5 nov. 2008 13:10 
Schiet al lekker op JiMi!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 5 nov. 2008 13:14 | Aangepast door: JiMi 
@MAST: okee bedankt, het lag dus niet aan mij.

@Leon: je hebt in elk geval een ruime werkplaats/garage beschikbaar, da's wel lekker. We spreken elkaar vast nog wel en ik houd je fotosite zeker in de gaten!

@Bladblazer; bedankt!

UPDATE: de motorfiets is geheel gedemonteerd. Zie URL. Het restaureren kan beginnen!
Ik kwam er zojuist bij toeval achter dat ik geen knipperlichtrelais ben tegengekomen. Volgens het boek moet ie zich achter het voorschermpje bevinden, maar daar zit niets. Nu begrijp ik waarom het knipperlicht continu brandde als je 'm aanzette
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#30 | Geplaatst: 5 nov. 2008 13:46 | Aangepast door: MAST 
Mooi hoor zo gedetailleerd als je alles bijhoud.
Even een aanvulling/opmerking; de beugels die jij verwijderd hebt, waar het stuurkuipje aan zat, is niet origineel. Op het plaatje is te zien hoe het "normaal" zit. (op het plaatje klikken voor een vergroting)
dank aan Frank Ffroidbise
Ook de ventielen op de voorvork zijn "aftermarket".
De kogellagers van het balhoofd kan je beter vervangen door konische lagers. Te koop bij (o.a) Roukama. (of je zoekt ze zelf bij een metaalwaren zaak, de maten staan erbij bij Roukama)
Succes verder.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven