Hallo allen,
ik heb een CX500B achterwiel opgedaan dat verder redelijk netjes is maar het lager aan cardan zijde ligt er nogal los in. Je kan het er met een pinkje zo uittrekken, glijdende passing in plaats van strak erin geperst. Het lager zelf lijkt me prima in orde, loopt in de hand soepel rond, zou ik zo weer gebruiken. Afstandbus zit er ook netjes in, lager andere zijde (bij rem) normaal. Een eerdere eigenaar heeft er wel nieuwe lagers ingezet, verdere geschiedenis van wiel/velg onbekend.
Nou krijg ik er best wel weer netjes een vers lager stevig in, daar kun je van loctite en zo goede middeltjes voor kopen bij deze zeer kleine speling. Maar een los liggend lager daar schijnt meer voor te komen. De vraag is hoe dat zo komt. Als het verder gaat kan ik het wiel weggooien en de wegligging zal er ook niet beter op worden.
Iemand enig idee van een oorzaak?
gr. Frans
(dit staat per abuis in "vraag en aanbod" en hoort in de techniek maar dat kan ik niet meer veranderen. Frans? Gea? )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰