Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Bout gezocht

Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 feb. 2009 13:40 
Jongens wie kan mij helpen aan een bout waarmee het frame van de ventilator aan het motorblok vast zit.
De draad is op de bout beschadigd.
Ik denk dat de maat M10x1x75 is vermoed ik met deze bout zit ook een beugel van mijn vetterkuip vast.
Een langere bout met dezelfde maat is ook welkom.

Gertjan

Schrijver Hansv

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 2 feb. 2009 14:14 | Aangepast door: Hansv 
Gert-Jan,

Het is schroefdraad M10x1,25x75 (of 80), en dus echt geen standaard M10. Ook Suzuki gebruikt deze bouten, en verder zijn ze ook te bestellen bij CMSNL bijv. Zijn dan wel vrij duur, meen ik.

Of wacht tot de onderdelendag....

Harmony,
Hans.
( die ooit ook gezocht heeft )

ps
Suzuki heeft bouten van M10X1,25x100, daar zit mijn Polaris mee vast, met wat tussen ringen gedoe..
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2009 19:16 
Hallo Gert-Jan,

ik heb dat ooit uitgezocht voor een kuip ophanging, het is M10x1,25. Zoek even in prikbord naar " boutjes voor de kuip " daar staan ook foto's bij, even klikken en dan kan je het Honda onderdeel nr. voor een 85 mm bout zien. Let wel op dat het niet de schroefdraad in de kop is die kapot is, want dan helpt een nieuwe bout ook niet.

De standaard bout is 75mm lang, net te kort voor bevestiging valbuegels of kuip.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 feb. 2009 21:23 
Dag Gertjan, ik dacht ook dat het mijn bout was. Uiteindelijk bleek het gewoon een kapotte draad in de cilinderkop te zijn. Ik heb nog een Vcoil setje (M10x1,25) te leen in het geval je dezelfde pech hebt als ik en dus de draad in de cilinderkop moet herstellen. En met Vcoil kun je het hele zaakje weer goed opsluiten met de momentsleutel. Zie ook de site van www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk voor instructies en plaatjes van de Vcoil reparatie.

Groet Erwin (uit Voorhout)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 feb. 2009 10:15 
Het is geen mooie oplossing, maar dat kan ook.
Aangezien het oude draad niet tot het eind is door getap, kun je zelf met m10 na tappen. Het eerste stukje is dan niet zo mooi, maar daarna zit er weer genoeg vlees om schroefdraad in te tappen.

Pas op met aan draaien. Bij gebruik van kopper vet en of Lock tide. Draai je de bout tot aan het end, dan is de ruimte achter de bout heel klein geworden. een vloeistof is niet samenpersbaar en zal eenuitweg gaan zoeken. Er is dus een zwakke plek. In het zicht zal er in dit geval een stukje open breken in het aluminium. Het breekt niet af, maar open. Dus houd hier rekening mee. Als je dat doet, dankunje dus zelf nog een gewone draad end monteren.

Acht en is het echt eenpuinzooi, een cilinder kop heb ik nog wel liggen voor 25 euro.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Bout gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven