Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
English or Deutsch www.hondacx500.nl Forum / English or Deutsch /   
 

Mechanical seal

 
Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 maart 2009 23:36 
Mechanical seal repareren zonder de motor uit elkaar te halen.
Ik heb een Yamaha Mechanical seal 11h124381000 besteld.
Van de Honda is deze 55 euro en de yamaha 17.90 euro
Eerst even testen of het werkt ,op mijn reserve motor blok.
Carburateurs er af Koelwater afgetapt waterpompdeksel er af propeller eraf.
En het binnenwerk van de Mechanical seal er uit gehaald ook de pakking van de propeller .
Droog en schoon maken.
De Yamaha Mechanical seal zit vastgelijmd met een dremel de buitenmantel die van van staal is voorzichtig door slijpen zodat je hem open kunt buigen en het binnenwerk eruit kunt halen.
Het binnenwerk van de Yamaha Mechanical seal nu overzetten en vastlijmen dit heb ik met sikaflex-221 gedaan (een dun randje onder de seal)
Alles 24 uur laten drogen en in elkaar zetten koelwater vullen en druk op de radiator zetten en even laten draaien.
En geen lekkage.
4 uur werk en 24 euro kosten.
Volgende week ga ik kijken hoe lang ik er over doe met de motor in het frame.
G l 500d

andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2009 09:03 
Ik geef je grote kans dat het werkt. Ook ik heb er wel eens over na gedacht, maar durf het niet aan. Ik beschik ook niet over de juiste lijm.

Dus, ik hoop dat het werkt.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2009 09:30 | Aangepast door: ouwe_jan 
Aan de leden van de cx500 club als je deze waterpompseal gebruikt dan kan je het beste
OMNIFIT 100M gebruiken
het is een schroefdraad borging
op Hydroxyethylmethacrylaat en N.H-Dimethylloluidine-N-Oxyde
het is een lichtblauw plastic flesje van 50 gram
Het is middelsterk -en een snelle uitharding
dit word al lang door mij gebruikt en voldoet nog steeds en denk er aan niet met je vingers er aan komen zit etsmiddel in dit is voor alluminium met yzer vast te maken of yzer met alluminium.ik bedoel om deze tweemetalen aan elkaar vast te zetten
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2009 11:55 
ik heb nu twee keer het rubberen mofje van een nieuwe seal vastgekit in de nog in het blok aanwezige cup van de ouwe seal.

Het werkt prima. Ik heb het alleen een keer moeten herhalen omdat ik het blok te heet heb laten worden cq overkoken. Toen gingen het eerst de koppakkingen er aan. Daarna pas de kit waarmee ik de seal erin had gelijmd.

Het is niet zoveel werk, met een uur of drie. Je wordt ook steeds handiger met het carburateur stel eruit halen voor deze klus: ik liet gewoon gas en choke kabels eraan zitten.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 maart 2009 22:50 
In het engels/amerikaanse CX gebeuren zijn er luitjes die het ook zo doen, zie deze beschrijving Voor het inzetten gebruikt ie gewoon siliconenkit. Het grootste probleem is schijnbaar het uit de cup krijgen van de nieuwe seal, dat men dan doet door die met een vlammetje even warm te stoken (!) Niet laten verbranden natuurlijk.

Schijnt goed te werken, maar zelf nog niet geprobeerd.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver shep
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 april 2009 02:59 

English or Deutsch www.hondacx500.nl Forum / English or Deutsch /
 Mechanical seal

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven