Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

RADIATOR verschillen

 
Schrijver Eric GL 500
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2009 21:43 
Wat zijn de verschillen in de radiators?

Zijn ze pas te maken?

Of waar kan ik er een nieuw koelblok in laten zetten en wat kost dat?

gl 500 E

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2009 22:07 | Aangepast door: toto 
Ik heb radiateurs van 'n A en 'n E. Wou dus het mooie alu frametje op de A zetten maar dat past dus niet. Heb nu 'n E koelert in de A zitten met het alu frametje, alleen de vuldop zit nu meer onder 't frame zodat de dop er wat lastig op en af gaat. Voor de rest past 't best.



Kweenie hoe 'n GL500E radiateur eruit ziet, maar heel veel anders zal ie toch niet zijn dacht ik.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Heinz
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 mei 2009 22:43 
Hi Eric
Die Radiatoren die ich kenne unterscheiden sich in zwei Punkten: einmal die Bohrungen an der Seite zur Befestigung der Verleidung. Beim alten Model mit der schwarzen Kunststoffverkleidung liegen die Löcher weiter hinten, für die Alu-Verkleidung sind die Löcher auf Kühlermitte. Der obere Wassereinlauf kann einmal links außen (in Fahrtrichtung) liegen (bei mir Typ A+B) oder sich mehr in der Mitte befinden (bei mir Euro). Ferner gibt es mindestens noch eine weitere Variante für die 650E mit integriertem Temperaturfühler.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 mei 2009 22:52 
Hallo Erik,

de 500 radiateurs verschillen in plaats vuldop (Z,A? helemaal rechts, de rest verder naar het midden, de plaats van de aansluiting slang boven (ZABC links, GL midden, E?) en dan zijn er nog verschillen in de schroefgaten voor de kappen aan de zijkant. Voor zover ik weet zijn de ophangingen wel gelijk.

Voor reparatie kan je eens binnenlopen bij een radiateur specialist (gele gids of zo) met het ding onder de arm, maar de kosten kunnen behoorlijk oplopen,zeker als een nieuw blok in moet. Voor een kleine reparatie valt er soms wel wat te regelen als je geen haast hebt.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2009 09:05 | Aangepast door: ouwe_jan 
in Haarlem is een zeer goede radiateur rep en vernieuwer
o.j.
en verplaatst ook de radiateur dop van rechs naar links of in de midden
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2009 09:49 | Aangepast door: toto 
Ik heb nog kapot blok liggen maar ik weet niet of dit de orginele radiateur is. Zo ja heb ik die nog liggen. Af te halen in Schoonebeek na 19.00 uur.
Ff bellen is altijd goed. Wel voor 16.00 uur, dan weet ik of ik 'm mee moet nemen.


Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 juni 2009 15:45 
Ik heb in het verleden een CX650 radiateur aangepast voor mijn GL500. De 650 heeft een elektrische fan en de 500 niet, dus fan er af. De ophang beugels waren iets anders, ingezaagd, verbogen en opnieuw gelast. De aansluitingen waren gelijk. Zo heb ik een half jaar zonder problemen rond gereden.

Groet Erik. (die meestal wel een oplossing vind voor zijn problemen)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Eric GL 500
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 juni 2009 21:25 
Ohhkee allemaal,

Ik heb een versie met aluminium zijkanten.
Gisteren even een email gestuurd aan honda nederland omdat ik een framenummer heb dat gewoon begint met: gl500-1007xxx
en bloknummer
gl500 E 1007xxx
Het is mij een raadsel waarom mijn zwarte paard niet bij "over cx"staat. ik zal binnenkort een foto maken en die hier plaatsen@
Dank voor jullile meedenken cx broeders.....

Eric

Schrijver KostwinderRC
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 juni 2009 09:01 | Aangepast door: KostwinderRC 
Eric,

Framenummers die beginnen met 1007*** zijn motorfietsen
die origineel bestemd waren voor de Japanse thuismarkt. (Japan dus)
In Japan werden alle CX'en verkocht onder de naam GL,
en dan in 400 en 500CC (400CC voor de goedkopere wegenbelasting)

Als het goed is, dan zit er op de snelheidsmeter een lampje
dat gaat branden boven de 80Km/h.
Meestal is hier in Nederland het lampje verwijderd,
omdat dit door veel mensen als irritant wordt ervaren.
Ook zijn de cijfers op de snelheidsmeter boven de 80 in rode inkt uitgevoerd.

Met vriendelijke CX groet,
Koos.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 RADIATOR verschillen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven