coenox:
Helaas heb ik gemerkt dat er op Marktplaats ook oplichters rondwarenIk heb een tijdje terug via MP op een behoorlijk negatieve manier kennisgemaakt met iemand. Ik wil het zeker geen oplichter noemen, maar hij heeft wel behoorlijk de grenzen overschreden van wat ik acceptabel vind. Misschien was ikzelf niet kritisch genoeg, zou ook kunnen, maar toch...
Saillant detail: deze persoon heeft ook een gebruikersnaam op dit forum. En nee, ik ga zijn gebruikersnaam niet noemen, omdat hij niet meer actief is (althans niet onder die gebruikersnaam) en hier daarom toch geen schade kan aanrichten.
Maar in het algemeen: wees gewaarschuwd. Stel duidelijke vragen voorafgaand aan de verkoop. Verwacht duidelijke antwoorden, neem geen genoegen met vage antwoorden of die ene onbeantwoorde vraag. Neem geen genoegen met een foto maar vraag of letterlijk alles wat op de foto staat ook daadwerkelijk geleverd wordt en in goede staat is. Staat van een onderdeel de linkerzijde op de foto ("IZGST") vraag dan een foto van de rechterzijde, die ziet er misschien helemaal niet zo izgst uit. Nou ja, dat soort zaken bedoel ik dus...