Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat een ander stuur kan doen!

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2009 09:39 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Zonnetje scheen. Dus gisteren even mijn ouwe trouwe CX uit de schuur gehaald. Vorig weekend had ik het niet-originele customstuur verwisseld voor een origineel laag/klein stuur. Dat hoge/brede zat er al op toen ik de motor 19 (!) jaar geleden kocht. Het was mijn eerste ritje met het nieuwe stuur. Wat een verschil! Net of je veel directer contact met de weg/motor hebt. Je gooit hem veel gemakkelijker de bocht door. Alsof ik op een andere motor reed. Geweldig. Had ik dat maar veel eerder gedaan.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2009 12:15 
Leuk om te lezen, ook ik ben er nu mee bezig. Loop nog even klem met de rem leiding. Deze is nu nog te lang.
Het stuur wat ik nu gebruikt heb is zo laag en klein dat alles er maar net op past. Hier en daar nog even wat smokkelen, dan hoop ik dezelfde ervaring te krijgen als hier boven beschreven staat,
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2009 15:22 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Loop nog even klem met de rem leiding. Deze is nu nog te lang.

Klopt Marco. En niet alleen de remleiding, maar ook tweemaal gas, electra en koppeling. Het was even wat gepruts maar nu heb ik alles redelijk weggewerkt. En het gas en de koppeling gaan weer soepeltjes als vanouds.

Nogmaals, het was beslist de moeite waard.

P.S. Poosje niet meer op het forum geweest. Ik krijg die 'quote' niet meer voor elkaar

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2009 15:50 
Koppelings en gaskabels had ik nog nieuw liggen van een gewone cx, die zijn zo gemonteerd.
Dus dat is geen probleem voor mij. Het elektra moet ik nog even naar kijken, is nog wat vlugtig weg gedrukt, maar dat gaat ok wel goed komen denk ik.

Ik kwam toevallig nog een korte staalflex leiding tegen, moet even kijken of die goed gaat passen.
Dus,,, straks lekker hard door de bochten denk ik..
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 okt. 2009 09:58 
Marcel,

gefeliciteerd met je verjaardag....


Je hebt jezelf dus een "andere" motor kado gedaan....
Ik heb ooit de koppelings kabel vernieuwd, en dat had ook direct een positief effect.

Kleine aanpassingen, groot plezier.

Harmony,
Hans.
( geeft zichzelf ook wel eens een kadootje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 okt. 2009 13:19 
Hey Hans, heel attent. Het is vandaag inderdaad mijn verjaardag!. Maar die "nieuwe motor" heb ik me een paar dagen geleden al gegeven.

En wat je zegt: soms zijn een paar kleine aanpassingen al voldoende om je het gevoel te geven dat je op een andere motor rijdt. Ook wat dat betreft blijft motorrijden een fascinerende hobby.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 nov. 2009 16:52 
Dat gedacht had ik ook met men nieuwe vorkolie wat een kleinigheidje al niet kan doen.
heb ook het originele A stuur, mijn vader heeft het custom stuur en ik vind het echt verschrikkelijk in de hand liggen

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat een ander stuur kan doen!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven