Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Volgorde berichten aanpasen?

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 nov. 2009 18:20 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Als DS-knutselaar ("Snoek") zit ik ook regelmatig op het DS/Citroen-forum. Dat is in veel opzichten vergelijkbaar met de CX-site.

Een van de verschillen is echter dat daar het bericht, waar het laatst op is gereageerd, automatisch weer bovenaan de lijst komt te staan.

Voordeel is dat je in een oogopslag kunt zien dat er iemand heeft gereageerd. Is het wellicht een idee (en technisch uitvoerbaar) om dat ook voor de CX-site te regelen?

Voor de rest uiteraard niets dan lof voor de CX-site

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 nov. 2009 18:29 
DS knutselaar?
nog interesse in een DS familiale ??
Bordeaux rood met grijs dak en en achterklep. moet wel wat aan gedaan worden.
Hij is van mijn broer, ik wou hem kopen en opknappen, maar ja helaas, de tijd.
Als je er iemand voor weet, gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Znoek
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 nov. 2009 18:36 
wat wat? wie riep daar?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 3 nov. 2009 18:39 
ja of net zoals bij rataplan ratbike-site, daar staat een rood rondje voor het bericht als er iets nieuws bij is gezet door iemand. is mischien ook mogelijk op het prikbord? kan je het ook in 1 oogopslag zien.

groetjes werner (die wel goed kijkt of achter het bericht een andere naam staat)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2009 19:26 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
DS knutselaar?
nog interesse in een DS familiale ??


Theo, bedankt voor het aanbod. Maar aan een exemplaar heb ik mijn handen al meer dan vol.

P.S. Wie kan me even uitleggen hoe ik een quote maak? Lukt me niet meer - voordien wel. Volgens mij is er wat veranderd....

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 3 nov. 2009 19:56 | Aangepast door: beinhart 
undefined:
P.S. Wie kan me even uitleggen hoe ik een quote maak? Lukt me niet meer - voordien wel. Volgens mij is er wat veranderd....

gewoon een stuk tekst wat je wil quoten van de persoon selecteren, en dan op quote klikken..

groetjes werner (dat is wat ik hier gedaan heb)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 nov. 2009 21:04 | Aangepast door: JiMi 
Marcel:
Een van de verschillen is echter dat daar het bericht, waar het laatst op is gereageerd, automatisch weer bovenaan de lijst komt te staan.

Misschien begrijp ik je niet goed, maar dit is op het CX forum ook al zo. De thread waar het laatst op gereageerd is staat bovenaan in de lijst in het betreffende forum. Bovendien staat er als extra service op het fora-overzicht (dit is de pagina die verschijnt als je op "prikbord" klikt) ook nog de laatste 3 threads waar een reactie aan is toegevoegd.

@Werner: wat er fout gaat weet ik niet, maar die quote-functie werkt bij mij niet goed (en bij jou zo te zien ook niet...). Er verschijnt altijd "undefined" i.p.v. de naam van de poster die gequote wordt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 nov. 2009 21:07 
Marcel,

Ook op dit forum staat de laatste reactie bovenaan.
Echter je moet er iets meer moeite voor doen.

Op HOME staan de nieuwste berichten en om verder te kijken wie er gereageerd heeft klik je op PRIKBORD.

Hier staan de 8 rubrieken waar een topic ondergebracht is.

En tot zover weet je het volgens mij wel.

Echter je kunt op het prikbord onder "mijn voorkeuren" onderaan bij "sorteer de onderwerpen op" aangeven dat je de laatste reactie bovenaan wilt hebben.
Kiezen en vervolgens voorkeuren aanpassen.

Blijft dat je per item op het prikbord even moet kijken of er nog een laatste reactie bij gekomen is.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 nov. 2009 21:49 
Sieds, dat van die voorkeuren instellen, daarvan wist ik niet dat dit kon. Zojuist maar even gedaan.

P.S. Blijkbaar werkt de quote-functie ook bij anderen niet. Ik dacht al even dat het aan mij lag.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 nov. 2009 21:54 
Ik zeg schakel over op phpBB. Dat is naar mijn mening veel gebruikersvriendelijker en uitgebreider dan het huidige miniBB. Er bestaan zelfs scripts om de inhoud van de oude database te converteren naar de nieuwe, dus dan raak je ook geen gegevens kwijt.

Maar ja.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Frans
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 nov. 2009 09:55 
undefined:
Ik zeg schakel over op phpBB. Dat is naar mijn mening veel gebruikersvriendelijker en uitgebreider dan het huidige miniBB. Er bestaan zelfs scripts om de inhoud van de oude database te converteren naar de nieuwe, dus dan raak je ook geen gegevens kwijt.

phpBB is inderdaad uitgebreider, echter onze configuratie van Miniphpbb (de huidige forum/prikbordsoftware is intussen zo ingewikkeld geworden dat migratie een flinke en risicovolle klus zou worden. De tijd daarvoor ontbreekt.

Frans

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 nov. 2009 12:18 | Aangepast door: JiMi 
Frans:
phpBB is inderdaad uitgebreider, echter onze configuratie van Miniphpbb (de huidige forum/prikbordsoftware is intussen zo ingewikkeld geworden dat migratie een flinke en risicovolle klus zou worden. De tijd daarvoor ontbreekt.

Jammer maar helaas. En ach, zo slecht hebben we het hier ook weer niet... Mocht het ooit toch tot een migratie komen, ben ik wel bereid om te helpen als dat op prijs gesteld wordt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 nov. 2009 18:39 
Dit is een van de overzichtelijkste en volledigste sites die ik ooit tegenkwam.Maar dat is inderdaad het enigste minpuntje, wat zou het veel tijd sparen als je meteen alle niet-gelezen topics achter elkaar kon oplijsten zodat je ze een voor een kon aanklikken...
Gelukkig posten we hier niet te veel

Nog even de quote proberen:


undefined:
Jammer maar helaas. En ach, zo slecht hebben we het hier ook weer niet... Mocht het ooit toch tot een migratie komen, ben ik wel bereid om te helpen als dat op prijs gesteld wordt.

Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Volgorde berichten aanpasen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven