Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Val van kabinet

Schrijver Willem CX
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 maart 2010 11:38 
Nu de kilometerheffing op de lange baan is geschoven is daarmee dan ook de "1987 regel" van de baan? Weet iemand dit?

1987 regel: voertuigen van 87 en jonger worden niet meer vrijgesteld van wegenbelasting ter voorbereiding op het inbouwen van een kilometerheffingkastje.

Willem met een CX650 uit 1987

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2010 12:46 
Lange baan is niwet hetzelfde als van de baan.

Die vrijstellingsregeling is Den Haag al langer een doorn in nhet oog. Het kost geld en dat is nu juist nodig in deze crisis.

Ik hoop wel dat de km heffing alsnog doorgaat; het is immers heel normaal om te betalen naar rato van het gebruik dat je van voorzieningen maakt .................
Het zou immers raar zijn als ik ook voor de buurman zou betalen in zijn energiekosten omdat hij zijn zwembad lekker op temperatuur wil houden.
Of als er een vast belastingbedrag zou komen voor het hebben van energieverbruikers; een koelkast, cv ketel, magnetron, wasmachine, droger, tv, etc.
Want dat gebeurt nu dus wel met de wegenbelasting; ik rij heel weinig auto maar betaal wel € 65,-- per maand.
Kan ik leuke andere dingen mee doen. En trouwens, als je betaalt voor gebruik dan kun je je eigen gedrag beïnvloeden. En een gedragsverandering bewerkstelligen daat gaat het nu juist om om de files te bestrijden (want weg gaan zullen ze wel nooit in onze 9 - 5 economie).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 maart 2010 13:27 
Hoi Hans,

Waarom zo'n geldverslindende manier
aan controle apparatuur
ze hebben al dit soort verhogingen al eens eerder in de brandstof verrekend (kwartje van kok)
maar om nu niet te veel uit de pas te gaan lopen met de brandstof prijzen van europa ( wij betalen toch al het meeste) hebben ze maar een andere manier bedacht
dus 5 cent op de brandstof en iedereen (ook buitenlandse auto's hadden mee betaald)
dan hadden ze verder ook geen onkosten gehad

gr Arnold

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 maart 2010 16:24 
arnold,
ik ben het helemaal met je eens, waarom die dure apparatuur en in het huidige plan moeten alleen inwoners van nl betalen en niet het vreemd verkeer wat inmiddels ook al miljoenen zijn. het moet eens ophouden om de wegengebruikers zo uit te melken, in alle andere landen is het niet zo erg als hier.
gr norbert.
nb

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 maart 2010 16:27 
@ Arnold

Klopt dat gebruik via de brandstofprijzen ook kan belast.
Maar kijk als we toch al de hoogste brandstofprijzen van de EU hebben dan is een verdere verhoging natuurlijk uit den boze.
Zou het wel toejuichen (als tenminste de wegenbelasting gelijktijdig wordt afgeschaft) want ik woon 5 km uit Duitsland en 15 km uit Belgie, jawel in het mooie glooiende Zuid - Limburg.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 maart 2010 16:39 
Hans,
dat klopt dat wij de hoogste prijzen hebben, vroeger voor 20 jaar was italie altijd duur, nu is zelfs nl duurder, hoe verklaar je dat de olie wordt hier geraffineerd en de transportkosten zijn rel. laag. De benzine uit dld wordt in pernis opgehaald, getransporteerd en is dan nog min 8 cent goedkoper.
Oplossing, wij betalen zeer veel belasting.
Over de eu wil ik nog het volgende kwijt. Een jaar geleden hadden nl expediteurs het erg moeilijk, ze konden niet tegen de prijzen van oostblok chaufeurs aan. Ze tankten goedkoop in polen vol,loonkosten 5 keer goedkoper, vrachtwagen met eu subsidie betaald.
Na veel klachten krijgen de nl expediteurs gelukkig weer klanten terug ivm slechte afspraken diefstal enz.De eu zou er zijn om samen te werken in de praktijk denkt iedereen aan zichzelf en vult de tank waar het goedkoopste is.Waarom dan niet 1 prijs in alle eu Landen?????gr norby
nb

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 6 maart 2010 18:48 
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: volgens mij staat de '1987 regel' los van de kilometer heffing en is deze al aangenomen. Dus heb je een voertuig van na 31 december 1986 blijf je wegenbelasting betalen.

Zie belastingplan 2009, pag. 2
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Willem CX
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 maart 2010 18:22 
Inderdaad, was de uitleg altijd dat het was voor de `slimme kastjes`, blijkt nu gewoon dat het om belasting inkomsten gaat... Het is gelukkig geen wereldbedrag maar niets zo mooi als gratis!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Val van kabinet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven