Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

opknapper aandachtspunten

Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2010 21:44 
Ik zit te denken om een cx 500b uit 81 te gaan opknappen.

de motor staat echter al een tijd stil is deels gedemonteerd. De huidige eigenaar is begonnen aan opknappen maar is hier wegens ziekte niet meer aan toe gekomen. het blok is gereviseert aldus de eigenaar maar is niet te horen.

wat zou een reële prijs zijn en waar moet ik op letten?

zover kom ik op:
- roest(frame uitlaat(balanspot) achterbrug, voorvork)
- rubbers carbs
- banden, remmen

iemand nog tips?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2010 23:55 
Ik heb voor de mijne 150 euro betaald, maar die is rijdend naar mij toegebracht. Er zat wel heel veel roest op. Uiteindelijke prijs is ook wel afhankelijk van de conditie van de banden en de verchroomde delen. Zitten er een paar gloednieuwe dempers op dan scheelt je dat straks weer de aanschaf van een paar nieuwe t.w.v. 200 euro. Dus ja...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Tanoki
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 maart 2010 00:33 
mijn tip is: ga voral op je gevoel af.. Ik heb mijn cx 2 weken terug gekocht en had 7 jaar stil gestaan, maar de meeste onderdelen zagen er redelijk uit.. heb hem zonder te horen draaien gekocht en heb uiteindelijk geluk gehad, nieuwe accu erin, 4 keer doorstarten en hij deed het,,
Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je van plan bent.. als je hem als nieuw wil hebben, zijn daar natuurlijk hogere kosten aan verbonden.
Maar leven dit forum, dit is de meest behulpzame club mensen die ik in lange tijd ben tegen gekomen.

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2010 00:44 
Met de Gl500 heb ik ook mijn gevoel gevolgd. opzich niet verkeert al was na een jaar de distributie en stator aan vervanging toe.

met deze was ik benieuwd naar een reële prijs voor een cx grotendeels gedemonteerd met een gereviseerd blok.
zo van de foto's af lijkt het allemaal niet heel slecht.. maar wel wat bruin van de roest hier en daar..

ik zoek een opknapper.. gewoon om me bezig te houden omdat de gl zo goed als af is:P

en zie prijzen van 100-1200 euro voorbij komen dus was benieuwd.. wil de huidige eigenaar niet beledigen;)

Schrijver Tanoki
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2010 00:47 
ik begrijp je.. en het blijft altijd een gok natuurlijk, ik heb 125 euro betaald voor een complete.. Volgens mij ben ik de cx waar je het over hebt tegen gekomen op marktplaats...??

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2010 00:57 
zou kunnen.
daar staan er 2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 maart 2010 10:28 
En vergeet niet dat ie compleet moet zijn !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 maart 2010 11:20 
denk ook aan het zadel en dan vooral de metalen onderkant!
tja, en wat is gereviseerd?
succes met je aankoop.
groet, theoj

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 maart 2010 14:59 
Helaas na dit bericht hier is de motor voor mijn neus weg gekaapt...

Schrijver Tanoki
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 maart 2010 20:35 
wasnt me!!
Nou lekker dan maar weer, dan was het vast niets voor jou moet je maar denken...

Schrijver Arcath
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 maart 2010 09:55 
haha opzoek naar een ander slachtoffer:P

moeten tog meer bijna-niet-meer-rijdende-cxén zijn?:P

Schrijver Tanoki
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 maart 2010 11:07 
hahaha, die zijn er vast..!!!
Ik zal mijn ogen voor je open houden.. wat wil je ongeveer besteden?? stomme vraag, zo min mogelijk natuurlijk hahaha

Schrijver Tanoki
Gast 
#13 | Geplaatst: 31 maart 2010 13:18 
http://link.marktplaats.nl/334885040

misschien is dit iets voor je???

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 opknapper aandachtspunten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven