Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

helmen bij Lidl

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 april 2010 13:11 
Vanaf 29-04 zijn er weer helmen, zowel Jet-als Klaphelmen verkrijgbaar.... in Duitsland.

Jet helm € 36,00
Klap helm € 60,00

gr. Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 april 2010 19:16 
vorig jaar eentje gekocht. die van 6 tientjes. ziet er leuk uit,maar knelde op het voorhoofd. dus maar weer verkocht...

andre

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 april 2010 23:13 
Heb er hier ook zo eentje liggen. Zien er redelijk uit maar zijn helemaal niks waard. Net goed genoeg om te laten dienen als passagiershelm....als je liever geen passagiers hebt dan wel.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 23 april 2010 08:34 
Op zich zijn de helmen goed gekeurd en veilig. Pasvorm is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van je hoofd. Wat ik heb begrepen is zo'n helm op zich wel veilig, maar wordt het materiaal sneller hard dan van een duurdere helm. Betekent dus dat je de helm na een jaar of 3 echt weer moet vervangen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 april 2010 11:11 
Het is echt niet alleen de schaal. Alles wat erop zit komt na enkele weken intensief gebruik los, gaat rammelen, je kan er geen pinlock of iets anders op zetten, visier sluit niet goed genoeg meer af,...Het is dus echt niet zo'n goedkope helm.Ik gebruik nu weer mijn oude schoei, die was bij aankoop 10 keer duurder maar zit nog steeds perfect. Hij is alleen 12 jaar oud dus wat minder mooi en veilig. Maar binnenkort koop ik toch iets dergelijks weer en laat ik die van de Lidl voor de arme passagier.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 april 2010 14:02 
"troep is geschikt voor passagier"
proef ik hier een beetje uit.. dan hoop ik dat je solo rijd;)

maar een goedgekeurde helm is in principe veilig.

ze gaan minder lang mee, pinlock hierbij aan te halen vind ik beetje zot.. het is tenslotte 60 euro.. goede kwaliteit onderdelen is ook een droom bij zon prijs.

een goede helm moet passen. dat is het belangrijkst. een helm van 600 euro die net te groot is is minder veilig dan een helm van 60 euro die perfect aansluit.

alleen die 60 euro helm is het binnenwerk ook van mindere kwaliteit. dus zal sneller wijd worden.

een helm 12 jaar laten liggen? dat is echt te lang. ook een dure helm dient na 5 tot 8 jaar vervangen te worden..

tsjah motor rijden is duur, gelukkig is de cx goedkoop;)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 helmen bij Lidl

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven